כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
מעריך שיפסידו במלחמה

מפקד רוסי שנתפס, מתנצל: "החיילים הרוסים 'נבוכים' מהפלישה"

"רוסיה לא יכולה לנצח כאן בכל מקרה. גם אם נלך עד הסוף. אנחנו יכולים לפלוש לשטח, אבל אנחנו לא יכולים לפלוש לאנשים, אני מרגיש בושה שהגענו לארץ הזאת". כך מפקד רוסי בכיר שנשבה באוקראינה וביקש להתנצל על מעשיה של רוסיה באוקראינה

מפקד רוסי שנתפס, מתנצל: "החיילים הרוסים 'נבוכים' מהפלישה"
המפקד אסטחוב דמיטרי מיכאילוביץ' צילום: צילום מסך

מפקד רוסי שנתפס על ידי כוחות אוקראינים מסר הצהרה המגנה את התוקפנות הצבאית של ארצו והפציר באוקראינה לגלות "רחמים" לבני ארצו.

השבוי, סגן אלוף במשמר הלאומי של רוסיה, טען ששיקרו לו ולחבריו החיילים לגבי אוקראינה, ואמר שהוא מוכן "ללכת לכלא" על חלקו בפלישה.

המפקד אסטחוב דמיטרי מיכאילוביץ', נאם בוועידת תקשורת יחד עם שני חיילים רוסים שנתפסו ביום חמישי שעבר, אך הדבר פורסם רק אתמול (שני).

הערכה היא שהוא החייל הרוסי הבכיר ביותר שהתבטא נגד הפלישה עד כה. מיכאילוביץ' אמר לכתבים שהוא נמצא בצוות יחידת התגובה המיוחדת של המשמר הלאומי הרוסי, וכי ההודעה המקורית של הנשיא ולדימיר פוטין לפלוש לאוקראינה הגיעה בפתאומיות והפתיעה את יחידתו.

הוא התעקש שהוא מדבר בחופשיות, ושלא הופעל עליו לחץ או מסע הפחדה על ידי שוביו האוקראינים בכדי שיישא את הצהרתו. הוא נראה נרגש כשהתנצל ישירות בפני אוקראינה, אך הודה: "אני לא מוצא את המילים לומר סליחה לעם האוקראיני", ואמר שהוא "יבין" אם לרוסיה לעולם לא ייסלח.

הוא הפציר באוקראינה לתת לחיילים הרוסים לחיות ואמר: "רבים מהם פשוט נבוכים. הם לא רוצים מלחמה". מיכאילוביץ' קרא במקום זאת לשלוח את החיילים הביתה לרוסיה בחיים כדי לספר לחבריהם הרוסים "מה קרה כאן". הוא הוסיף: "אני רק מקווה מאוד לרחמיכם כלפי אותם אנשים שמגיעים אליכם עם ידיים מורמות, או אלה שנפצעו. אל לנו לזרוע מוות. עדיף לזרוע חיים".

הוא המשיך: "רוסיה לא יכולה לנצח כאן בכל מקרה. גם אם נלך עד הסוף. אנחנו יכולים לפלוש לשטח, אבל אנחנו לא יכולים לפלוש לאנשים, אני מרגיש בושה שהגענו לארץ הזאת", אמר.

הקולונל המשיך: "אני לא יודע למה עשינו את זה. ידענו מעט מאוד. הבאנו צער לארץ הזאת". הוא הוסיף כי הוא וחבריו השבויים היו מוכנים ללכת לכלא כי "זה מה שמגיע לנו על מעשינו באוקראינה".

בגינוי מדהים למשטרו של פוטין, אמר מיכאילוביץ' שהוא "מצטער" על אזרחי רוסיה ש"יש להם אינפורמציה שגויה לגבי המלחמה, לחלקם אפילו אין אינטרנט, אין להם אלטרנטיבה (לתקשורת הממלכתית). הם עוברים כל הזמן שטיפת מוח".

הוא הודה שהוא היה עושה "את אותו הדבר כמו האוקראינים בהתנגדות לפלישה אילו היה קורה ככה ברוסיה".

מלחמת אוקראינה רוסיה שבוי מפקד חטיבה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד