כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
מעל 5,000 יהודים כבר ניצלו

חפ"ק החילוץ בגבול אוקראינה: הרב שלא עזב את קהילתו

היום ה-13 ללחימה באוקראינה ועד כה חולצו בעזרת החפ"ק של הרב אסמן בגבול מולדובה מעל חמשת אלפים יהודים מאוקראינה, שמפעיל בנו, הרב שמואל אסמן

חפ"ק החילוץ בגבול אוקראינה: הרב שלא עזב את קהילתו
החפ"ק של הרב אסמן צילום: יחצ

אחרי שבימים האחרונים חילץ למעלה מ-5,000 יהודים מאוקראינה אל מחוץ לגבולות המדינה, רבה של אוקראינה, הרב משה אסמן, מפעיל בגבול מולדובה - חפ"ק רישום ומיון לאלפי הפליטים המבקשים לעלות לישראל, וזאת כדי לאפשר להם להיקלט בארץ ללא תקלות ובאופן שיאפשר להם להשתקם בצורה מהירה וטובה מהטלטלות שחוו.

את החפ"ק מנהל בפועל בנו של הרב הראשי לאוקראינה, הרב שמואל אסמן, יחד עם עשרות אנשי צוות שממפים שם אחר שם בדרך לטיסות שימריאו לישראל.

"חשוב לנו שהפליטים היהודים יעלו לישראל ברוגע ובשמחה, שיקבלו את פניהם, שיהיה להם מקום מגורים, דירות או בתי מלון, השמה בעבודה וכמובן שיקבלו את סלי הקליטה וסיוע חברתי, נפשי וקהילתי מהקהילות שלנו בישראל", מספר הרב שמואל אסמן.

"עשינו שיתוף פעולה ייחודי עם עיריית נוף הגליל, שיחד עם קהילת חב"ד מעניקה סיוע מקיף לכלל העולים שיקלטו בישראל" הוא מוסיף.

אביו, רבה של אוקראינה, הרב משה אסמן, נותר בקייב עם אלפי יהודים נוספים שטרם התפנו, במטרה לחלץ אותם בהקדם אל מחוץ לגבולות המדינה. הרב אסמן מספק להם לינה במקום בטוח, אוכל ושאר צרכים.

"אני לא מתכוון לעזוב את אוקראינה. לא אשאיר כאן את הזקנים והזקנות, והילדים היהודים שנאלצו להישאר במדינה המופגזת", מצהיר הרב אסמן, "אני מתחנן, תעזרו לנו בשעה הקשה הזו להציל עוד יהודים, תנו לנו סיוע. אפשר להתקשר לקו החירום  *3770 ולתרום כמה שאתם יכולים", הוא מוסיף.

לדבריו של הרב אסמן: "המראות הם קשים. אנשים נהרגים, ילדים בוכים, ניצולי שואה שנאלצים שוב לברוח. פחד ואימה ברחובות. תתפללו עלינו שתבוא הישועה במהרה".

להצלת יהודי אוקראינה >>

הרב משה אסמן פליטים מאוקראינה חפק מלחמת אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד