כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
היום ה-13 למלחמה

גנרל רוסי בכיר נהרג בחרקוב: התקשורת המאובטחת לא מתפקדת

משרד ההגנה האוקראיני הודיע הלילה, כי גנרל רוסי בכיר נהרג במהלך הלחימה בעיר חרקוב | האוקראינים הצליחו ליירט שיחה בין שני קציני FSB רוסים שדנו במוות של גנרל רוסי בכיר בשם ויטאלי גראסימוב | הקצינים התלוננו עוד, שהתקשורת המאובטחת כבר לא מתפקדת בתוך אוקראינה

גנרל רוסי בכיר נהרג בחרקוב: התקשורת המאובטחת לא מתפקדת
צבא רוסיה צילום: משרד ההגנה הרוסי

משרד ההגנה של אוקראינה הודיע כי גנרל רוסי בכיר נהרג בעיר חרקוב. ההרוג הוא ויטאלי גראסימוב, קצין בדרגת מייג'ור גנרל (המקבילה לדרגת אלוף בצה"ל) הוא כיהן כסגן מפקד הארמייה ה-41 של רוסיה.

גראסימוב סיים את לימודיו בבית הספר לפיקוד בקאזאן בשנת 1999 ובאקדמיה לנשק של הכוחות המזוינים של הפדרציה הרוסית בשנת 2007. הוא השתתף במלחמת צ'צ'ניה השנייה ובמבצע הצבאי הרוסי בסוריה. גראסימוב קיבל מדליה על כיבוש חצי האי קרים, בשנת 2016 הוא קיבל את הפיקוד על חטיבת הנשק המשולבת ה-35 של ארמיית הנשק המשולב ה-41.

הלילה דיווח צבא אוקראינה כי הוא נהרג במהלך הלחימה. גראסימוב נהרג מחוץ לעיר חרקוב שבמזרח אוקראינה, יחד עם קצינים בכירים נוספים. משרד ההגנה האוקראיני דיווח, כי הם יירטו שיחה בין שני קציני FSB רוסים שדנו במוות של הגנרל, והתלוננו שהתקשורת המאובטחת שלהם כבר לא מתפקדת בתוך אוקראינה.

גרסימוב השתתף במלחמת צ'צ'ניה השנייה, במבצע הצבאי הרוסי בסוריה ובסיפוח קרים, וזכה במדליות מאותן מלחמות, גראסימוב הוא הגנרל הרוסי השני מהארמייה ה-41 שמת בתוך שבוע בפלישה של ולדימיר פוטין לאוקראינה. בתחילת מרץ אושר כי האלוף אנדריי סוחובצקי, נהרג גם הוא.

ויטאלי גראסימוב

אובדן הקצינים הבכירים בזמן שחלק ניכר מכוח הפלישה של פוטין שקע בבעיות לוגיסטיות, עם מורל ירוד והתנגדות אוקראינית. הכישלון של מערכת התקשורת המוצפנת שלו עלול להיות מכה קשה נוספת.

'הגארדיאן' הבריטי מדווח, כי בשיחה נשמע קצין ה-FSB מאוקראינה שואל את הבוס שלו אם הוא יכול לדבר דרך מערכת מאובטחת. הבוס אומר שזה לא עובד, המערכת 'קריפטופון' יקרה במיוחד. זאת אחרי שמשרד ההגנה של רוסיה הציג בשנת 2021 בקול תרועה רמה. זה מובטח לעבוד "בכל התנאים" נאמר מטעם הרוסים. אך מסתבר כי מישהו או משהו שיבש את הקשר.

שלשום, נשיא אוקראינה, וולודימיר זלנסקי, אמר שהמלחמה היא "כמו סיוט" עבור רוסיה ובירך על מאמץ ההתנגדות האוקראיני. דבריו הגיעו לאחר שלינדה תומס-גרינפילד, שגרירת ארה"ב באו"ם, האשימה את ולדימיר פוטין בתוכנית "להרוס את אוקראינה" על ידי הפגזת ערים.

מלחמת אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד