כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
בשל התנגדות רע"מ

בשת"פ מהקואליציה: חוק הגיור נדחה - החרדים חוגגים

בניגוד לדרישת השר לשרותי דת מתן כהנא, חוק הגיור לא יעלה להצבעה במושב הנוכחי | בסיעות החרדיות חוגגים את הדחייה אך השר מצידו מבטיח כי במושב הבא החוק יעבור 

בשת"פ מהקואליציה: חוק הגיור נדחה - החרדים חוגגים
השר מתן כהנא צילום: Flash90

בעקבות אי סדרים בקואליציה, חוק הגיור ידחה למושב הבא, כך הודיעו הלילה (שני) ראשי הקואליציה, כאשר בסיעות החרדיות חגגו את דחיית החוק למושב הבא כהישג.

כהנא ביקש שהחוק יעלה בימים אלה להצבעה בקריאה ראשונה, אלא שבשל התנגדות סיעת רע"מ לצד חילוקי דעות בתוך הקואליציה סביב החוק הודיעו בהנהלת הקואליציה שההצעה לא תעלה עד סיום המושב.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי גם חבר הכנסת ניר אורבך מימינה היה שותף לעמדה שלא לעלות את החוק להצבעה השבוע, והוא העביר לסיעות החרדיות מסרים כי תומך בעמדתם.

במהלך היום שיגרו בסיעות החרדיות מסר לקואליציה ולימינה כי באם חוק הגיור יעלה להצבעה במושב הנוכחי הרי שהם יחזרו בהם מההתחייבות לתמוך בחוק האזרחות מה שמטיל את העברתו בספק.

בש״ס חגגו את דחיית החוק, "עם ישראל חי! הצד הנכון של ההיסטוריה היהודית ניצח! חוק הגיור שעמד להמיט חורבן גדול על שלמות העם - נהדף משולחן הכנסת וממושב החורף", נמסר.

השר לשירותי דת מנגד הודה כי אמנם מדובר במכה אך התחייב להעביר את החוק במושב הבא, "מכה קלה בכנף... יהיה חוק גיור רבני ערים כי עם ישראל חייב את החוק הזה", כתב בציוץ בטוויטר.

חוק הגיור מתן כהנא ניר אורבך

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד