כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
עדכונים שוטפים מהמלחמה

בצבא אוקראינה מיירטים שיחות: חיילים רוסיים מתחננים הביתה

מוסקבה הודיעה שתאפשר הבוקר פינוי אזרחים אוקראינים מ-5 ערים, בנתיבים שמובילים בחלקם לרוסיה ולבת בריתה - בלארוס | ניסיונות הפינוי הקודמים הסתיימו בירי ובנפגעים, ובקייב מסרבים להצעה | הכוחות הרוסיים המוצבים בשטח מאבדים סבלנות ופוגעים בכל הנקרה בדרכם | צפו

ההרס באירפין
ההרס באירפין צילום: מתוך הסרטון

מוסקבה הודיעה שתאפשר החל מהשעה 10 בבוקר (שעון אוקראינה) פינוי של אזרחים לרוסיה ולבלארוס, מ-5 ערים באוקראינה: צ'רנייב, חרקוב, מריופול וסומי. נתיבי הפינוי הוצעו גם בעבר מצד הרוסים, אך נדחו בידי אוקראינה.

על פי הדיווחים מהצד האוקראיני, ההצעה הרוסית לספק "מסדרונות הומניטריים" לאזרחים כדי להימלט באמצעותם, לא מחזיקה מים, לאחר שניסיונות הפינוי מסתיימים כל העת בירי ובלחימה שקוטעים את הפינוי - זה היום השלישי.

בנוסף, הצלב האדום הבינלאומי אישר כי כוחות הצבא הרוסי הניחו מוקשים באזור שיועד למסדרון הומניטרי לפינוי אזרחים. הנחת מוקשים באזורים שבהם עוברים אזרחים מוגדרת כפשע מלחמה, וטענות הצלב האדום הביאו לתגובות נזעמות מצד בכירים בקייב, שהאשימו את הרוסים בניסיון לבצע טבח באזרחים הנמלטים.

על פי ההצעה הרוסית, הפסקת האש תחל היום (שלישי) בשעה 10:00 בבוקר, שעון מוסקבה. מצדה של אוקראינה עדיין לא נמסרה הסכמה רשמית להצעה, אך זלנסקי הבהיר בריאיון ל-ABC NEWS כי הפתרון הוא דיאלוג בין הצדדים. לדבריו, "פוטין מסוגל לעצור את המלחמה שהוא התחיל".

עדכונים שוטפים:

13:00 - אשת העסקים בתחום הקוסמטיקה, אסתי לאודר, תשעה את כל הפעילויות המסחריות ברוסיה, היא אמרה כי החליטה להשעות את כל הפעילויות המסחריות ברוסיה, כולל סגירת כל החנויות שלה במדינה, כך דווחה רשת אל ג'זירה.

12:20 - חיילים רוסים שוב שיבשו את פינוי האנשים ממריופול, ופתחו במתקפה לכיוון המסדרון ההומניטרי.

12:15 - מערכת התעופה הרוסית עומדת בפני שוקת שבורה. הפלישה לאוקראינה הביאה לכך שחברות התעופה שלה נאסרו מהמרחב האווירי של אירופה, אמריקה וקנדה, והותירו את רוסיה עם מטוסים חכורים שהיא לא יכולה להשתמש בהם, בגלל ביטול שותפויות תעשיית התעופה והחלל עם המערב.

12:00 - המתקפה של רוסיה באוקראינה נמשכה הלילה בקצב איטי משמעותית, כך מסרו הכוחות המזוינים של אוקראינה. רוסיה הזהירה כי מחירי הנפט עלולים לעלות ל-300 דולר לחבית, והיא עלולה לסגור את צינור הגז הראשי לגרמניה אם המערב יעצור את יבוא הנפט בגלל הפלישה לאוקראינה.

11:45 - שר ההגנה הבריטי בן וואלאס: "מה שלא יקרה, הנשיא פוטין גמור, הצבא שלו גמור, והוא צריך להכיר בכך", אמר וואלאס לרדיו טיימס. "הקהילה הבינלאומית התאחדה נגדו, הוא נמצא במצב שבו הוא עומד לגרום למצוקה כלכלית עצומה לאנשיו".

11:30 - סיוע הומניטרי עושה את דרכו מזפוריז'יה לעיירה מריופול הנצורה. צפו:

11:15 - ארצות הברית אישרה את המידע כי רוסיה פועלת להביא שכירי חרב זרים למלחמה עם אוקראינה. דובר הפנטגון, ג'ון קירבי, דיבר על כך בראיון ל-CNN. "יש לנו ראיות שרוסיה מנסה לגייס לוחמים זרים", אמר קירבי. "למרות שיותר מ-150,000 חיילים רוסים שעטו לכיוון אוקראינה, ההתקדמות לעומק אוקראינה נבלמה, במיוחד בצפון. במצב כזה, פוטין החליט לנסות למשוך שכירי חרב זרים למלחמה", הוסיף דובר הפנטגון.

11:00 - אוקראינה החלה בפינוי אזרחים מהערים סומי שבצפון-מזרח המדינה ומהעיירה אירפין הסמוכה לבירה קייב, זאת לאחר שהצדדים הסכימו להקים "מסדרונות הומניטריים", שיאפשרו לאזרחים האוקראינים לצאת ממספר עיירות וערים הנצורות על ידי צבא רוסיה.

10:30 - דיווח אוקראיני: כתוצאה מתקיפה אווירית של רוסיה על בנייני מגורים בסומי, נהרגו תשעה בני אדם, בהם שני ילדים. כך דווח שירות המדינה של אוקראינה למצבי חירום.

10:00 - רוסיה שוברת שיא: עוקפת את איראן וצפון קוריאה כמדינה המוטלת עליה הכי הרבה סנקציות. מאז פלישתה לאוקראינה, רוסיה הפכה לאחרונה למטרה של 2,778 סנקציות חדשות, מה שהזניק אותן ל-5,530 כך מדווחת סוכנות הידיעות בלומברג, מציטוט של Castellum.ai, מסד נתונים עולמי למעקב אחר סנקציות.

09:40 - יותר מ-200,000 אוקראינים שנעקרו מבתיהם נמצאים כעת בלבוב, ממלאים אולמות ספורט, בתי ספר, בתי חולים ובנייני כנסיות. בעיר ההיסטורית שבעבר הלא רחוק הייתה פופולרית בקרב תיירים.

09:30 - יצרנית הרכב היפנית ניסאן מתכננת להפסיק את הייצור במפעל שלה ברוסיה בגלל "אתגרים לוגיסטיים".

09:20 - בבוצ'ה, פרבר של קייב, דיווח ראש העיר על ירי ארטילרי כבד. "אנחנו אפילו לא יכולים לאסוף את הגופות כי ההפגזות מנשק כבד לא נפסקות ביום או בלילה", אמר ראש העיר אנטול פדורוק. "כלבים מפרקים את הגופות ברחובות העיר. זה סיוט". כך דווחה סוכנות הידיעות AP.

09:10 - המשטרה הלאומית של אוקראינה מפרסמת תיעוד מדהים, חיילים יורים טילים מדויקים על טנקי אויב. צפו:

08:45 - חיילים רוסים מתחננים הביתה: חיילים רוסים מדוכדכים, המומים למראה "כל כך הרבה גופות" התחננו ללכת הביתה, כך עולה בשיחות שיירטו מהקו הקדמי. בשיחות שיורטו אמרו החיילים שהמלחמה באוקראינה יכולה להימשך חודשים, למרות שפוטין אמר שהיא תסתיים בעוד שבועיים.

08:30 - גדוד חי"ר התלונן כי לגדוד לא נותר מזון, וכוחותיו פשטו על סופרמרקט סמוך ובזזו אספקה. הפוליטיקאי האוקראיני אנטון הרשצ'נקו, יועץ במשרד הפנים, שיתף תרגומים של שיחות הטלפון באינטרנט. הפרסום מגיע לאחר שכוחות רוסים שנתפסו, התלוננו על כך שהם "הונו" על ידי פוטין בשורה של סרטונים שפרסמה אוקראינה.

08:15 - הבנק העולמי מעניק חבילת מימון חירום בסך 723 מיליון דולר לאוקראינה.

08:00 - חיילים רוסים ירו למוות בשלושה מתנדבים שעזרו לחיות מורעבות ליד קייב, " אין סיכוי שהרוסים לא ידעו שהם יורים על אזרחים" אמרו חברי הקורבנות לתקשורת המקומית.

07:45 - כלי טיס רוסיים הפציצו ערים במזרח ובמרכז אוקראינה הלילה, כך אמרו גורמים אוקראינים.

מוקדם יותר הלילה קרא שר החוץ של אוקראינה, דמיטרו קולבה, שעתיד להיפגש בהמשך השבוע עם מקבילו הרוסי סרגיי לברוב, לקיים שיחות ישירות בין זלנסקי לנשיא רוסיה ולדימיר פוטין. "אנחנו מבינים שפוטין מקבל את כל ההחלטות במוסקבה", אמר, והוסיף: "הנשיא שלנו לא מפחד מכלום, גם לא מפגישה ישירה עם פוטין. אם הוא לא מפחד גם כן, תנו להם לשבת ולדבר".

נשיא צרפת עמנואל מקרון שמעורב בניסיונות הגישור, התייחס לשיחות בין מוסקבה לקייב, ואמר כי הוא לא צופה שמשא ומתן בין נציגי המדינות, יוביל לסיום המלחמה באוקראינה "בשבועות הקרובים". עוד ציין מקרון כי מסר לנשיא רוסיה ולדימיר פוטין, עמו שוחח שלשום, שהפסקת אש היא תנאי הכרחי להתחלה של דיאלוג אמיתי, אך פוטין מצידו סירב.

 

מלחמת אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד