ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
מנסים לצוד ישראלים

אזהרה: המודעה התמימה בעברית מגיעה מאיראן

אלפי ישראלים קיבלו הצעה בוואטסאפ להצטרף למאבק בטרור האזורי, תמורת עד 80 אלף דולר בחודש. ההודעה נשלחה כביכול מטעם איחוד האמירויות, אך גורמי ביטחון בישראל טוענים כי מודבר ככל הנראה בניסיון של איראני לגייס ישראלים במטרה לאסוף מודיעין בישראל

אזהרה: המודעה התמימה בעברית מגיעה מאיראן
סמארטפון מוגן צילום: פיקסביי

גורמי ביטחון בישראל חושדים כי איראן מנסה לגייס ישראלים במטרה לאסוף מודיעין בישראל, באמצעות "פנייה תמימה" שנשלחה לאלפי ישראלים בה הוצע לאלה שיש להם ניסיון בלוחמה בטרור ובסייבר, להצטרף למאבק בטרור האזורי, תמורת משכורת של עד 80 אלף דולרים בחודש.

ההודעה נשלחה לפני כשבועיים כביכול מטעם המועצה העליונה לביטחון לאומי של איחוד האמירויות. בפנייה, שנוסחה בעברית, נכתב כי המטרה היא לעזור אחד לשני כדי להביא שלום אזורי.

הפנייה שוגרה לישראלים שעבדו או עובדים במערכת הביטחון הישראלית דרך הוואטסאפ, יחד עם פרטי התקשרות במייל ובטלגרם של "הארגון ללוחמה בטרור, בחסות המועצה העליונה לביטחון לאומי של איחוד האמירויות". לפי המודעה, "ארגון זה פועל ישירות בפיקוחו ובניהולו של טחנון בן זייד אל נהיאן כיועץ לביטחון לאומי של איחוד האמירויות הערביות".

בפנייה צוין כי למועמדים הרלוונטיים תהיה "חובה לנסוע לאבו דאבי ודובאי ומגורים ארעיים באיחוד האמירויות במהלך תקופת שיתוף הפעולה". לסיום כתבו: "אנחנו מאחלים לך ולמזרח התיכון עתיד מזהיר".

גורמי ביטחון ישראלים, שצוטטו ב'חדשות 12', אישרו כי הם מזהים עליה בניסיונות אירניים לאיסוף מודיעין בישראל, כשהשיטה היא "ריסוס רחב" בניסיון לדוג מישהו תמים ברשת - שלא ידע לאן בעצם הוא מעביר את המידע. לדברי הגורמים, המרכיב הכי חשוב באירועים מהסוג הזה הוא מניעה ודיווח: לגלות חשדנות כלפי פניות ברשת ולא לשתף פעולה עם הזמנות, לינקים או שיחות רומנטיות חשודים.

איראן איחוד האמירויות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד