ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
פליטי מלחמה

השרה שקד: ישראל תארח 25,000 אוקראינים בארץ

שרת הפנים איילת שקד הודיעה כי ישראל תארח בארץ 25,000 אוקראינים עד יעבור זעם, 20,000 כבר נמצאים בארץ והשאר יגיעו בהמשך, זאת בנוסף לאלה שעולים ארצה בכפוף לחוק שבות

השרה שקד: ישראל תארח 25,000 אוקראינים בארץ
רה"מ בנט ופליט מאוקראינה צילום: Hadas Parush/POOL

במסיבת עיתונאים שכינסה הערב (שלישי) הודיעה שרת הפנים איילת שקד כי ישראל תארח בארץ 25,000 אוקראינים עד יעבור זעם, 20,000 כבר נמצאים בארץ והשאר יגיעו בהמשך, זאת בנוסף לאלה שעולים ארצה בכפוף לחוק שבות.

בהודעה שמסרה אמרה השרה שקד: "מראות המלחמה באוקראינה והסבל העובר על אזרחיה מטלטלים את הנפש ואינם מאפשרים להישאר אדישים. לאירועים קשים אלה גם השפעה ישירה על מדינת ישראל, הנערכת בימים אלה לקלוט, על פי ההערכות כמאה אלף יהודים וזכאי חוק השבות ובני משפחתם הבורחים מאזורי הקרבות".

עוד אמרה שקד כי "המלחמה מוכיחה שעם היהודי חייב לסמוך רק על עצמו בעת צרה ולא להפקיר את בטחונו לאף אחד אחר. ברגע האמת, אנו רואים מה ערכן של ערבויות בינלאומית. על אף שמדינת ישראל עושה מעל ומעבר למאמץ הבינלאומי לקליטת אלו הנסים מהקרבות, הדבר הנכון בעת הזו, לאור הנסיבות המיוחדות והחריגות, להראות סולידריות גם עם אלו שאינם זכאי שבות, באופן המאזן בין עקרונות אלו".

על פי התוכנית, מדינת ישראל תארח באופן זמני כ-20 אלף אזרחי אוקראינה ששהו בישראל לפני פרוץ הקרבות, רובם בניגוד לחוק, עד יעבור זעם ולמעט במקרים חריגים יוצאי דופן, היא לא תפעל להרחיקם בכפייה.

בנוסף, נקבעה מכסת אירוח נוספת של 5,000 אזרחי אוקראינה שהגיעו או יגיעו לאחר פרוץ הקרבות. אזרח אוקראיני שיגיע לישראל יקבל אשרה זמנית לתקופה של שלושה חודשים ולא אזרחות. שבמידה והלחימה לא תיפסק, יתאפשר לאזרחים האוקראינים בהמשך גם לעבוד בישראל. תקף לאזרחים האוקראינים שכבר בישראל ואלו שיגיעו בהמשך.

חבר הכנסת גלעד קריב ביקר את השרה שקד, "התוכנית של השרה שקד בעניין קליטת הפליטים מאוקראינה אינה מספקת - ויש להרחיב אותה. קרובי משפחה מדרגה ראשונה של אזרחים ישראלים אינם יכולים להיספר כחלק מהמכסה, ועל מדינת ישראל לאפשר את הגעתם ללא הגבלה מספרית וללא קשר לשאלת זכאותם לפי חוק השבות".

לדביר קריב, "מעבר לכך, יש מקום לקליטה זמנית של מספר גדול מ-5,000 פליטים לישראל. הכללתם של 20,000 מהגרי עבודה מאוקראינה שנמצאים בישראל ללא רישיון עוד לפני פרוץ המלחמה כחלק ממכסת הפליטים - אינה מהווה התייחסות רצינית דיה למשבר ההומניטרי החריף שנגרם עקב המלחמה. מדינת ישראל יכולה להרשות לעצמה לאפשר שהייה זמנית של מספר גדול יותר של פליטים לשטחה, והדרך הראויה לעשות זאת היא באמצעות פעולה מתואמת עם ממשלת אוקראינה להבאת קבוצות לישראל, בדגש על בני נוער וצעירים".

 

איילת שקד פליטים מלחמת אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד