ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
אוחנה ואלקבץ נגד הנוער הנושר

החרדים נדרסים: ניסתה לבנות בית כנסת לתימנים ויצאה למסע נקמה

חברת מועצת עיריית צפת שניסתה לבנות בית כנסת לתימנים מעל מדרשיה חרדית וסורבה, יצאה למסע נקמה ובעזרת ראה"ע שוקי אוחנה, המוסד נסגר השבוע ע"י פקחי העירייה. 'בחדרי חרדים' עם כל הפרטים על סגירת המוסד לנוער נושר שמסעירה את צפת החרדית

החרדים נדרסים: ניסתה לבנות בית כנסת לתימנים ויצאה למסע נקמה
נעילת מדרשיית 'שאגת אריה' בצפת צילום: באדיבות המצלם

פקחים מטעם עיריית צפת נעלו השבוע את מדרשית 'שאגת אריה' בעיר, המשמשת כבית לצעירים ונוער נושר מהמגזר החרדי. זאת, במסגרת מאבק של חברת מועצת העיר ויקי אלקבץ בשיתוף פעולה עם ראש העיר שוקי אוחנה, נגד הנהלת המדרשייה והרב אברהם אבבו.

סגירת המקום והחלפת המנעול הגיעה לאחר שהעירייה שיגרה צו פינוי למוסד, בטענה כי המקום אינו פעיל יותר. אך לטענת הנהלת המדרשייה, מדובר בהתנכלות מכוונת ובצעד "נקמה" של חברת המועצה אלקבץ, שניסתה לבנות בית כנסת לתימנים מעל הבניין ללא אישורי בנייה, אך סורבה על ידי הנהלת המדרשייה שביקשה גם היא לבנות בית כנסת לתלמידיה.

לטענתם, העירייה ניסתה להוכיח שהמקום אינו פעיל יותר בכך שבתקופת הקורונה, הפעילות במקום הוגבלה יחסית, עקב אילוצי הזמן.

גורם המעורה בפרטים סיפר ל'בחדרי חרדים' כי "המדרשייה מקרבת בחורים צעירים ותומכת בנוער נושר, נותנת להם בית חם ומכניסה להם תוכן תורני של שיעורים. המדרשייה נקראת על שמו של הרב אריה שכטר זצ"ל".

נעילת המדרשייה.

"ככל הנראה", הוא טען, "ראש העיר הבין שזה מקום שמהווה מרכז כבר 15 שנה לחיזוק המגזר החרדי בעיר ולכן נלחם יחד עם חברת המועצה ויקי אלקבץ, אשר ידועה בעיר כמי שנלחמת בחומות הדת ובמניעת הקמה של בתי כנסת בעיר ועוד".

מיכאל כליפה, עוזרו של הרב אבבו, אמר בשיחה ל'בחדרי חרדים': "רוב חברי מועצת עיריית צפת הם חרדים והם לא עושים כלום. כל מי שקרוב לצלחת הם מוגנים, אבל לנו לא מייחסים חשיבות. אנחנו נדרסים ונמחצים".

"אנחנו מגישים כאן אוכל בחינם לכ-70 אברכים מדי יום, אבל פתאום הכול נעצר. אנחנו עוזרים לאנשים במשך למעלה מ-15 שנה אבל בגלל אינטרסים אישיים אוחנה ואלקבץ מתנכלים לנו".

'בחדרי חרדים' פנה לקבל את תגובות ראש העיר שוקי אוחנה וחברת מועצת העיר ויקי אלקבץ, אך עד כה טרם התקבלו תגובות.

תגובת מתפללי בית הכנסת עץ חיים: "בית הכנסת עצי חיים מונה כמאה מתפללים והוא בית הכנסת היחיד לעדת התימנים בשכונה הדרומית בצפת והקהילה נודדת ממקום למקום בתנאים ירודים מאד. המדרשיה עסקה בפעילות לנוער בתקופה של לפני 5 שנים והמקלט עמד לרשותה. מאז הנערים התבגרו והפעילות הופסקה. לאחר שהתקבל צו פינוי מהעירייה בשל חוסר שימוש, נעשה ניסיון לחזור ולקיים פעילות אך גם אז כמעט ולא הגיעו נערים מאחר שרובם אינם תושבי השכונה. בכדי לתת מענה למתפללי בית הכנסת פנתה העירייה למדרשיה לפנות את המקלט. בהמשך הוצעה פשרה לארח את המתפללים רק בשבתות בהם המקום לא פעיל לחלוטין או להעביר אותו למקלט בשכונה אחרת אך כל ההצעות לא התקבלו".

"לא ייתכן שבשכונה כה צפופה שאין בה מבני ציבור, יחזיקו אנשים פרטיים מבנה שלא משמש את התושבים, וקהילה גדולה של התימנים יאלצו לשהות בתת תנאים ובגללו קהילה של מעל 100 מתפללים לא יקבלו מענה. העירייה נתנה להם צו פינוי מהמקלט ואנו מצפים שהם יכבדו את מתפללי בית הכנסת ויפנה את המקלט. אנו נשמח לסייע להם למקום חילופי כפי שהוצע להם לכל אורך הדרך", טוענים המתפללים.

"ותודתינו נתונה למר ראש העיר צפת שוקי אוחנה היקר ולחברת מועצת העיר צפת הגברת ויקי אלקבץ היקרה שפועלים ללא הרף יומם ולילה למען דאגתם האמיתית למען כל הציבור ובמיוחד לקהילת תימן הענקית ועשו ועושים כל ביכולתם לדאוג לצרכי ציבור באמת ובאמונה בצדק וביושר. ופועלים למען ציבורים מגוונים בצפת בהקמת בתי כנסת ובעזרה כללית למען קהילות הקודש בצפת כמו לפני כשבועיים הגברת ויקי אלקבץ בסיוע ראש העיר שוקי אוחנה סייעו בהכנסת ספר תורה לבית כנסת לעולי אתיופיה שאותו סייעו גם לבנות לפני כן. וכמו כן בסיוע לבניית בית הכנסת לעדת התוניסאים ברמת רזים ולעוד קהילות בדרום. ומוחים אנו בהכפשת שמה של גברת ויקי אלקבץ ושמו של מר ראש העיר שוקי אוחנה היקר שעושים ללא לאות למען כל תושבי צפת להרבות מקומות לתפילה ולתורה לכלל הקהילות בעיה"ק צפת", לשון התגובה.

שוקי אוחנה עיריית צפת מדרשייה ויקי אלקבץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד