ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
מזהיר מפני הבאות

ראש ה-CIA טוען: פוטין תכנן לכבוש את קייב תוך יומיים

ראש ה-CIA, ביל ברנס סבור כי פוטין תכנן לכבוש את קייב תוך יומיים ולא העריך נכון את כוחם של האוקראינים - החיילים והאזרחים, לצד אי הערכתו נכונה את תגובת העולם בסנקציות קשות | לדבריו, נכונים לנו עוד ימים קשים שבהם פוטין יגביר את המתקפה כלפי אוכלוסיה אזרחית

ראש ה-CIA טוען: פוטין תכנן לכבוש את קייב תוך יומיים
צבא רוסיה צילום: משרד ההגנה הרוסי

ראש סוכנות הריגול המודיעיני האמריקנית ה-CIA, ביל ברנס מזהיר כי "ולדימיר פוטין יכפיל את התקיפות נגד הצבא האוקראיני בלי להתחשב בקורבנות האזרחים", הוא חשף אתמול (שלישי) כי פוטין תכנן לכבוש את הבירה האוקראינית קייב תוך יומיים, והזהיר כי נשיא רוסיה "מתוסכל" ו"עלול להסלים את התקיפות על אזרחים".

פוטין לא העריך את כושר הלחימה של אוקראינה ואת התגובה העולמית; "במקום לכבוש את קייב ביומיים הראשונים של המערכה, שעליה התבססה התוכנית שלו, אחרי כמעט שבועיים הם עדיין לא הצליחו להקיף את העיר במלואה", אמר ברנס וחשף לראשונה מה המודיעין של ארה"ב ידעו על תוכניתו של פוטין.

למרות שהכוחות הרוסיים עשו התקדמות משמעותית בדרום המדינה, הם נתקעו בחלקים אחרים של אוקראינה. חיילים שבויים התלוננו על מחסור במזון, דלק ותוכנית קרב כוללת.

ההערכות האחרונות של המודיעין האמריקאי מצביעות על כך ש-2000-4000 חיילים רוסים נהרגו מאז החלה הפלישה, בעוד לטענת אוקראינה נהרגו מעל 11,000 חיילים רוסים מאז החלה הפלישה.

ברנס אמר כי התוצאה צפויה להיות סכסוך חריף יותר עם השלכות איומות על אזרחים. "אני חושב שפוטין כועס ומתוסכל כרגע", אמר ראש ה-CIA ברנס והוסיף כי "סביר להניח שהוא יכפיל את התקיפות וינסה להרוס את הצבא האוקראיני בלי להתחשב בנפגעים אזרחיים, אבל האתגר שעומד בפניו, וזו השאלה הגדולה ביותר שתלויה בניתוח שלנו של התכנון שלו, אין לו פרק סיום פוליטי בר-קיימא מול מה שימשיך להיות התנגדות עזה של האוקראינים".

הוא הוסיף כי סוכנויות הביון האמריקאיות חולקות מידע עם אוקראינה מדי יום. אבל לדבריו, אנליסטים של ה-CIA אמרו שהם לא יכולים לראות כרגע איך פוטין יכול להשיג את מטרתו לתפוס את קייב ולהקים שם משטר בובות. "השבועות הבאים יהיו מכוערים", אמר.

הוא אמר עוד כי הדיווחים לפיהם הרוסים מנסים לגייס לוחמים סורים במיוחד להילחם באוקראינה, הינם נכונים. פוטין עשה ארבע טעויות חשובות בכל הנוגע לתכנון הניצחון המהיר שלו על אוקראינה, הוסיף ברנס והסביר, המנהיג הרוסי חשב שאוקראינה חלשה, ושאירופה, במיוחד צרפת וגרמניה, עסוקות עם פוליטיקה פנימית ו'שונאות סיכון'.

שלישית, הוא האמין שהוא יצליח להגן על הכלכלה, אך התבדה עם כל הסנקציות. ורביעית שהוא גילה שהכוחות שלו לא מסוגלים לנצח מהר. "הוכח שהוא טעה בכל סעיף," אמר ברנס. "ההנחות שלו הוכחו כפגומות מאוד במהלך 12 הימים האחרונים של הסכסוך".

CIA מלחמת אוקראינה רוסיה ולדימיר פוטין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד