ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
שבועיים לפלישה הגדולה

פוטין יסלים את המאבק? חשש מתקיפת ערים עם נשק גרעיני קטן

פולין הודיעה שתעביר ללא עלות את כל 28 מטוסי המיג-29 שברשותה לבסיס חיל האוויר האמריקני, בכדי שאלו יועברו לאוקראינה אך בוושינגטון דחו את ההצעה מחשש לעימות |  כ-5,000 בני אדם פונו מהעיר סומי | 27 בני אדם נהרגו בחרקיב | 14 יום למלחמה באוקראינה

פוטין יסלים את המאבק? חשש מתקיפת ערים עם נשק גרעיני קטן
מלחמת אוקראינה רוסיה צילום: שירות החירום של אוקראינה

משטרת חרקוב הודיעה הבוקר כי לפחות 27 בני אדם נהרגו אמש (שלישי), בעיר שבמזרח המדינה. בפוסט בפייסבוק אמר המפקד סרגיי בולבינוב שעד כה נהרגו בסך הכל 170 אזרחים כולל חמישה ילדים, בעיר הנצורה מאז החלה הפלישה הרוסית.

גם בסומי, בצפון-מזרח אוקראינה, לא שקט. תקיפות אוויריות במהלך הלילה הביאו למותם של 22 בני אדם, כולל 3 ילדים, בעיר. ראש המינהל האזורי של סומי, דמיטרו ז'יביצקי, סיפר כי מטוסים רוסים תקפו רחוב מגורים בעיר. הוא הוסיף: "אילו כללים יכולים להיות כשהצבא הרוסי הורג, הורס, מטיל פצצות על אוכלוסייה אזרחית?! הילדים נהרגים".

הבוקר עדכנה סגנית ראש ממשלת אוקראינה, אירינה ורשצ'וק, כי 5,000 בני אדם, בהם 1,700 סטודנטים זרים, פונו מהעיר סומי שבמזרח המדינה.

בתוך כך, "הפסקת אש הומניטרית" נוספת שתאפשר פינוי תושבים מהערים שנמצאות באזורי הלחימה. החלה היום ב-10:00 שעון מוסקבה (09:00 שעון ישראל). רוסיה מסרה שהמידע על המסדרונות ההומניטריים מהערים קייב, צ'רנייב, סומי, חרקוב ומריופול יועבר לממשלת אוקראינה.

***

13:00 - הנשיא זלנסקי: "כמה פוליטיקאים אוקראינים מחפשים קשר לרוסיה, ויש כאלה שפועלים לפילוג החברה, בניגוד לאחדות. עם זאת, אם לפחות עוד סימן אחד כזה יתקבל, התגובה תהיה מהירה". אמר נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי בהודעת וידאו. הנשיא קרא למערב "לא לעכב את ההחלטה על העברת מטוסי קרב לפולין ולא להעביר אחריות זה על זה".

12:45 - הכוחות הרוסיים ירו יותר מ-50 פגזים ותקיפות ממערכות שיגור רקטות במהלך היממה האחרונה. ראש המינהל הצבאי האזורי של חרקוב, אולה סינחובוב, אמר: "חרקוב נמצאת לחלוטין תחת הגנת הכוחות המזוינים של אוקראינה. האויב אינו מבצע פעולות התקפיות אקטיביות, אלא ממשיך לשגר התקפות רקטות על תשתיות דיור בפאתי העיר".

12:20 - משרד החוץ הרוסי מאשים את ארה"ב ב"תוכניות ביולוגיות" באוקראינה. מריה זחוראבה, דוברת משרד החוץ הרוסי, אמרה כי ארה"ב חייבת להסביר מה היא עשתה. היא הוסיפה כי ראתה מסמכים המראים כי אמריקאים אוגרים רכיבים של נשק ביולוגי קרוב לגבול אוקראינה-רוסיה. היא טענה שמשרד ההגנה האמריקאי מנהל את התוכנית ישירות.

12:10 - המודיעין האוקראיני פרסם רשימה של טייסים רוסים שמתכננים לשגר תקיפות טילים והפצצות על ערי אוקראינה מבלארוס.

12:00 - ועדת החנינה באוקראינה פועלת במלוא המרץ, וכבר נתנה חנינה לאנשים שביקשו לקחת חלק בהגנה על אוקראינה. כמה מאות אנשים שקיבלו חנינה קיבלו נשק והלכו להגן על אוקראינה.

11:45 - משבר הומניטרי מתדרדר במהירות באוקראינה, שם מאות אלפי אזרחים לכודים בערים נצורות ללא מים, מזון וחשמל, בעוד הכוחות הרוסיים ממשיכים ללחוץ עם ירי בלתי פוסק של טילים.

11:30 - שירות הביטחון של אוקראינה פרסם סרטון מחקירתו של אסיר רוסי עם וידוי על הפקודה לכבוש את חרקוב ואישור לפתוח באש על אזרחים. לטענת השבוי, ניתנו להם שלושה ימים לכבוש את חרקוב. "הייתה פקודה לכבוש את העיר, לכבוש את כל הכבישים המרכזיים, לחסום יציאות אזרחיות ולכבוש את חרקוב, הם הורשו גם לפתוח באש על אזרחים", אמר.

צפו:

11:15 - במהלך 24 השעות האחרונות הגיעו לאוקראינה 14.5 אלף איש. כמעט 12,000 מהם אוקראינים, רובם גברים שמתכננים להצטרף לכוחות ההגנה. "אנו גאים בבני ארצנו שהולכים להגן על מולדתם", נמסר ממשמר הגבול האוקריאני.

11:00 - פוטין עלול לתקוף את הערים האוקראיניות עם נשק גרעיני קטן, כך הזהירו גורמים רשמיים בארה"ב. "יש חשש שהעריץ עלול לנקוט בצעד הדרסטי מול ההתנגדות האוקראינית העזה", כך מדווח ה'דיילי מירור'.

10:45 - דיווח באוקראינה: אזעקות בקייב הבירה, סדרת פיצוצים חזקה נשמעה בעיר לפני זמן קצר.

10:30 - ראש סוכנות הפליטים של האו"ם, פיליפו גרנדי, אמר שמניין הפליטים שברחו מאוקראינה הגיע לכ-2.2 מיליון בני אדם.

10:10 - ארה"ב שולחת שתי סוללות טילי נ"מ פטריוט לפולין "כדי להתמודד עם כל איום פוטנציאלי על בעלות בריתה של ארה"ב ונאט"ו במהלך המלחמה של רוסיה נגד אוקראינה".

10:00 - מטוסים רוסיים תקפו בנייני מגורים בלבדין. הודות לפעולות המהירות של המחלצים והאוכלוסייה המקומית חולצו מההריסות 5 אנשים, בהם 2 ילדים. כמו כן, כתוצאה מהתקיפה האווירית נהרסו 2 מבני מגורים.

צפו:

09:50 - רוסיה הזהירה היום את המערב כי היא עובדת על תגובה רחבה לסנקציות. "תגובתה של רוסיה תהיה מהירה, מתחשבת ורגישה למי שהיא פונה", אמר דמיטרי בירצ'בסקי, מנהל המחלקה לשיתוף פעולה כלכלי במשרד החוץ, בסוכנות הידיעות RIA.

09:40 - שר ההגנה לשעבר של גאורגיה, אירקלי אוקרואשווילי, הגיע לאוקראינה, יחד עם מתנדבים גאורגים נוספים, כדי לעזור לאוקראינים, כך לפי משרד ההגנה של אוקראינה.

09:30 - משרד ההגנה הרוסי הודיע ​​כי השיג מסמכים סודיים המוכיחים כי אוקראינה תכננה מתקפה של בדלנים במזרח אוקראינה הנתמכים על ידי רוסיה במרץ.

09:20 - קמעונאית מוצרי התינוקות הבריטית Mothercare הודיעה כי כל עסקיה ברוסיה, כולל משלוח של המוצרים, הושעו.

09:15 - נשיאת הנציבות האירופית, אורסולה פון דר ליין, אמרה כי הגוש האירופי קנה מספיק גז טבעי נוזלי כדי שיהיה בלתי תלוי ביבוא הרוסי עד סוף החורף.

בתוך כך, משרד זכויות האדם של האו"ם אומר שלפחות 474 אזרחים נהרגו באוקראינה מאז החלה הפלישה הרוסית. עוד 861 נפצעו, והוסיפו כי הנתונים האמיתיים ככל הנראה גבוהים יותר בהרבה, מכיוון שדיווחים על מאות נפגעים מהערים וולנובאקה, מריופול ואיזיום עדיין לא אושרו.

ילד אוקראני לא רוצה לעזוב את אביו השוטר. צפו:

מנגד, צבא אוקראינה סופר את הפגיעות בצבא הרוסי. בהודעה שפרסם הבוקר דווח כי מעל 12,000 חיילים רוסים נהרגו מאז ה-24 בפברואר.

בהודעה של צבא אוקראינה נאמר: "החל מהשעה 9 בבוקר ב-9 במרץ, הצבא של אוקראינה השמיד גם 1,070 משוריינים, 482 כלי רכב, 317 טנקים, 120 מערכות ארטילריה, 60 מכלי דלק, 56 מערכות רקטות של שיגור, 81 מסוקים, 49 מטוסים, 28 מערכות נ"מ. 7 כלי טיס בלתי מאוישים ו-3 סירות.

מלחמת אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד