ד' אייר התשפ"ד
12.05.2024
רמז לירידה מהעץ?

זלנסקי התייאש ומבקר: "למדנו מי החברים שלנו"

נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי אומר שאוקראינה חייבת לקבל את העובדה שהיא לא תצטרף לנאט"ו, אבל מוסיף שהמדינה "למדה מי הם החברים האמיתיים שלנו, שמענו שאנחנו לא יכולים להצטרף. זו אמת וצריך להכיר בה" | דבריו הם בגדר רמז לפוטין שאולי יסללו את הדרך לשלום בין המדינות

זלנסקי התייאש ומבקר: "למדנו מי החברים שלנו"
ולודימיר זלנסקי צילום: unsplash

נשיא אוקראינה ולודימיר זלנסקי אמר שעל אוקראינה לקבל את העובדה שהיא לא תהפוך לחברה בנאט"ו - הצהרה שלמעשה מיועדת לאוזניו של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, שעשויה לסלול את הדרך לאיזשהו הסכם שלום בין המדינות הלוחמות.

זלנסקי, שהפך לסמל של התנגדות למתקפה של רוסיה במהלך 20 הימים האחרונים, אמר אתמול כי "אוקראינה אינה חברה בנאט"ו" וכי "שמענו במשך שנים שהדלתות היו פתוחות, אבל גם שמענו שאנחנו לא יכולים להצטרף. זו אמת וצריך להכיר בה".

לפני הפלישה, פוטין דרש ערבויות שאוקראינה לעולם לא תתקבל לנאט"ו יחד עם סילוק כל חיילי הברית וכל הנשק ממדינות ברית המועצות לשעבר. לאחר שנדחה על ידי קייב, וושינגטון ונאט"ו, הוא פתח ב"מבצע הצבאי המיוחד" שלו ל"פירוז" של אוקראינה.

זלנסקי לחץ שוב על בעלי ברית מערביים להטיל אזור אסור לטיסה מעל אוקראינה, והתאכזב על סירוב להתקבל לנאט"ו, והוסיף כי המצב הקשה בארצו "איפשר לנו לראות מי הם חברינו האמיתיים ב-20 הימים האחרונים". בשיחה עם הפרלמנט הקנדי אמר זלנסקי: "האם אתה יכול לדמיין להתקשר לאומות ידידותיות אחרות, ולבקש מהן נא לסגור את השמים, לסגור את המרחב האווירי, להפסיק את ההפצצות ובתמורה הם מביעים את דאגותיהם העמוקות מהמצב? אנחנו מדברים עם השותפים שלנו והם אומרים לי להחזיק מעמד עוד קצת". אמר זלנסקי.

אנליסטים צבאיים אמרו שאזור אסור לטיסה אינו סביר מכיוון שארה"ב ובעלות בריתה מאמינות שזה עלול להסלים את המלחמה לעימות גרעיני.

ולדימיר זלנסקי מלחמת אוקראינה רוסיה נאט''ו ולדימיר פוטין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד