ד' אייר התשפ"ד
12.05.2024
בישלו מרק מגשם

עיי חרבות: כך נראית העיר שהפכה לגיהנום • צפו

התנאים במריופול הם "בלתי נסבלים" ו"פשוט גיהנום", כך אומרים תושבים שנמלטו מהעיר הנצורה בדרום מזרח אוקראינה ל-CNN, כאשר צילומי מל"טים מזעזעים ותמונות לוויין מציגות את ההרס המוחלט שגרמה ההפצצה הרוסית | צפו

עיי חרבות: כך נראית העיר שהפכה לגיהנום • צפו
מלחמת אוקראינה רוסיה צילום: משטרת אוקראינה

מועצת העיר מריופול אמרה ביום שלישי כי על פי ההערכות 2,000 מכוניות פרטיות הצליחו לעזוב את העיר, ועוד 2,000 כלי רכב חונים בנתיב הראשי החוצה ממריופול החל מהשעה 14:00 שעון מקומי ביום שלישי. היציאות התרחשו למרות הכישלון המתמשך בהקמת מסדרונות בטוחים לפינוי אזרחים ממריופול, הנצורה מאז ה-1 במרץ.

לפחות 2,500 אזרחים מתו במריופול, כך מעריכים גורמים רשמיים באוקראינה. כ-350,000 בני אדם לכודים בעיר, כאשר גורמים רשמיים מזהירים כי אלו שנותרו ללא חשמל, מים וחום נמצאים בסכנה.

שתי נשים שהצליחו להימלט לאזור זפוריז'יה, במרחק של כ-225 ק"מ, סיפרו ביום שני ל-CNN על התנאים במריופול ועל המסע המפחיד החוצה.

לידייה, שלא מסרה את שם משפחתה בגלל חששות בטיחותיים, אמרה ל-CNN כי החליטה לעזוב את מריופול לאחר שהפצצות רוסיות החלו לפגוע קרוב יותר לביתה. "עזבנו את העיר בגלל הפגזה - אין שקט במריופול", אמרה. "היום דיברתי עם השכנים שלנו, הם אמרו שהמצב עכשיו עוד יותר גרוע, אז אף אחד לא יודע אם אנשים יוכלו לעזוב את העיר".

היא סיפרה שהיא שהתה שבועיים במרתף עם עוד כ-60 אנשים, והוסיפה שהיא עזבה רק מדי פעם כדי להביא חפצים מדירתה. כשתיארה את המסע אל מחוץ לעיר, סיפרה לידייה: "עצרנו מספר פעמים והחבאנו את הילדים כי המטוס טס נמוך מאוד, ישירות מעלינו. פחדנו שיפתח עלינו באש. אבל כבר אי אפשר היה להישאר בו. העיר. מריופול עכשיו היא רק גיהנום".

סביטלנה, שגם היא לא ציינה את שם משפחתה בגלל דאגות בטיחות, אמרה ל-CNN שהיא נתנה ל-17 אנשים להסתתר בביתה לאחר שבתיהם נהרסו, ובישלה מרק בגינה שלה באמצעות מי גשמים. "כשהתחילה המלחמה, לא רציתי לעזוב. אבל כשהפגזים החלו לעוף מעל הראש מסביב לשעון, זה הפך לבלתי נסבל להישאר שם", סיפרה. "הבן שלי נשאר במריופול, אני מאוד דואגת לו, אבל הוא החליט להישאר. לא הצלחתי לשכנע אותו לעזוב".

תמונות לוויין שפרסמה "מקסאר טכנולוגיות" ביום שני חושפות את היקף הנזק שנגרם לעיר, לרבות בית החולים ומספר מתחמי דירות. לבית החולים יש חור בקירותיו הדרומיים וניתן לראות פסולת מפוזרת מסביב, בעוד שבבנייני המגורים נגרם נזק משמעותי.

ניסיונות רשמיים רבים להקים מסדרונות בטוחים ולפנות אזרחים ממריופול נכשלו בימים האחרונים. שיירה גדולה של סיוע הומניטרי שהיתה אמורה להגיע לעיר, עדיין לא הגיעה, כך לפי גורמים רשמיים.

חלק מהאזרחים הפשירו שלג ופירקו מערכות חימום כדי לשתות מים, כך אמר פטרו אנדריושצ'נקו, יועץ לראש העיר, בטלוויזיה האוקראינית, "רוב האנשים שוהים במרתפים ובמקלטים בתנאים לא אנושיים. בלי אוכל, בלי מים, בלי חשמל, בלי חימום", אמר אנדריושצ'נקו.

מלחמת אוקראינה רוסיה מריופול

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד