ט"ו אייר התשפ"ד
23.05.2024
חטיפות, התנקשויות ורצח עם

התכסיסים המרושעים של רוסיה לנצח במלחמה באוקראינה

רוסיה אמנם פלשה לאוקראינה אך נראה כי הבוץ אליו נקלעה רק הולך ומעמיק מיום ליום | כחלק מניסיונות להביא לכיבוש כולל של האזור השתמשו הרוסים בטקטיקות אכזריות המוגדרות כפשעי מלחמה | מניסיונות התנקשות, חטיפות בכירים ועד תעמולה שקרית ברוסיה

התכסיסים המרושעים של רוסיה לנצח במלחמה באוקראינה
צבא רוסיה צילום: משרד ההגנה הרוסי

רוסיה השתמשה בפעולות חמורות כדי לנצח את אוקראינה אותה היא לא מצליחה לנצח צבאית כבר שלושה שבועות, ולדימיר פוטין האמין שמלחמתו באוקראינה תימשך מספר ימים, והאמין שהמדינה תיכנע במהירות ויהיה לו ניצחון מהיר, אך מאחר והוא לא הצליח, הוא החל להשתמש בדרכים נבזיות

הנה כמה מהמעשים החמורים והבלתי חוקיים בהם משתמשים הרוסים הפולשים כדי לנסות לנצח את אוקראינה - חטיפת ראשי ערים. אנשי קומנדו רוסיים חטפו עד כה לפחות שני ראשי ערים שלא נכנעו למוסקבה.

איבן פדרוב, ראש עיריית מליטופול, נחטף על ידי חיילים רוסים מוקדם יותר החודש, מה שעורר הפגנות המוניות מצד האוקראינים וכן דרישות מהנשיא וולודמיר זלנסקי לשחרורו המיידי. עשרה חיילים רעולי פנים נכנסו למבנה העירייה, שמו שק על ראשו והצעידו אותו למקום לא ידוע. מצבו הנוכחי אינו ידוע.

מספר ימים לאחר מכן נחטף גם יבגני מטבייב, ראש העיר של דניפרורודנה שבדרום המדינה, על ידי חיילים רוסים, אוקראינה מאשימה את מוסקבה ב"פשעי מלחמה שיטתיים".

עם חוסר יכולתם של חייליהם לנצח במלחמה עד כה בשטח, רוסיה פנתה לנסות להערים על אוקראינים שמנהיגם נכנע, האקרים מהקרמלין השתלטו על ערוץ טלוויזיה אוקראיני ושידרו הצהרה מזויפת - לכאורה של זלנסקי - הקוראת לעם האוקראיני להניח את נשקו.

הנשיא זלנסקי פרסם סרטון שלו ובו הרגיע את אנשיו שזה שקרי, והוסיף: "היחידים שצריכים לוותר על הנשק הם חיילים רוסים".

הנשיא וולודימיר זלנסקי שרד "יותר מתריסר ניסיונות התנקשות", כך טען אחד מיועציו הקרובים. מיכאיל פודוליאק, ראש לשכת הנשיא, הזהיר מפני 'קבוצות חבלה' רוסיות שנכנסו לקייב ומנסות "לצוד את מר זלנסקי ומשפחתו". הוא אמר ש"רשת חזקה מאוד של מודיעין ומודיעין נגדי" סיכלה את ניסיונות ההתקפות, ו"הרוצחים חוסלו" לפני שהגיעו לנשיא.

בשבוע שעבר בית חולים לילדים במריופול המוכה הופצץ, והביא לאובדן של לפחות 17 בני אדם. כוחות ההצלה עבדו במשך ימים בפינוי הריסות בניסיון למצוא ניצולים מהזוועות, הנשיא זלנסקי האשים את פוטין בביצוע רצח עם.

נשים הרות וילדים רבים היו לכודים במשך מספר ימים, כאשר אמא אחת שניצלה מתה מאוחר יותר מפציעותיה, יחד עם תינוקה שטרם נולד. רוסיה תקפה לפחות 18 בתי חולים באוקראינה מאז תחילת הפלישה, לפי ארגון הבריאות העולמי.

בנוסף, רוסיה הפציצה מספר רב של בנייני מגורים במספר ערים ברחבי אוקראינה, כולל תיאטרון דרמה ששימש כמחסה לכאלף אזרחים. מספר ההרוגים והפצועים עדיין לא ידוע.

בימים הראשונים של המלחמה התעמולה שהפיצה רוסיה, היתה נוראית, למיליוני אנשים ברוסיה לא היה מושג שהם פלשו לאוקראינה. זה עדיין נקרא רשמית 'מבצע צבאי מיוחד' וקריאה של אזרחי רוסיה שיש "מלחמה" עלולה להכניס אותם לכלא. חשבונות רשמיים של התקשורת הממלכתית הרוסית הפיצו טענות מזויפות, כולל שהנשיא ג'ו ביידן מספק לאויב שלהם נשק ביולוגי.

מאז תחילת המלחמה, נעצרו כ-13,000 בני אדם ב-140 ערים רוסיות בגין מחאה נגד המלחמה.

צבא רוסיה מלחמת אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד