ז' אייר התשפ"ד
15.05.2024
תוקף את ההתנהלות

הנשיא זלנסקי מפציר בגרמניה "להפיל את החומה הרוסית"

נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי קרא לגרמניה בנאום בוידאו בפני הפרלמנט הגרמני "לעזור להרוס חומה חדשה שרוסיה הקימה באירופה" | זלנסקי התקבל בתשואות או במחיאות כפיים סוערות

הנשיא זלנסקי מפציר בגרמניה "להפיל את החומה הרוסית"
ולודימיר זלנסקי צילום: צילום מסך

נשיא אוקראינה וולדימיר זלנסקי נאם בפני חברי הפרלמנט הגרמני בוידאו, והתחנן אליהם שיעזרו לו במלחמה מול פוטין, "זאת לא חומת ברלין, זאת חומה במרכז אירופה בין חופש לשעבוד, והחומה הזו גדלה עם כל פצצה שהוטלה על אוקראינה" אמר זלנסקי לחברי הפרלמנט.

זלנסקי פנה לקנצלר גרמניה: "מר שולץ היקר, הרוס את החומה הזו", הוא הפציר בקנצלר גרמניה, אולף שולץ. זלנסקי האשים את גרמניה בכך ששמה את כלכלתה לפני ביטחון ארצו לקראת הפלישה הרוסית, תוך ביקורת על תמיכת ממשלת גרמניה בפרויקט צינור נורד סטרים 2, שנועד להביא גז טבעי מרוסיה. אוקראינה ומדינות אחרות התנגדו לפרויקט, והזהירו כי הוא מסכן את ביטחון אוקראינה ואירופה. זלנסקי התקבל בתשואות סוערות של כל חברי הפרלמנט.

זלנסקי חזר על בקשתו לאסור על טיסות באזור אוקראינה, כדי למנוע את הפלישה של רוסיה לאוקראינה - מהלך שמנהיגי ארה"ב ואירופה שללו, כי חששו שזה עלול להוביל למלחמה גרעינית. זלנסקי אמר לגרמנים: "פוליטיקאים תמיד אומרים 'לעולם לא עוד', אבל המילים הללו עכשיו חסרות ערך".

זלנסקי הזכיר את פנייתו של נשיא ארה"ב לשעבר רונלד רייגן למנהיג ברית המועצות דאז מיכאיל גורבצ'וב, רייגן ביקש מהנשיא הרוסי להפיל את חומת ברלין. הוא אמר לחברי הפרלמנט הגרמניים: "זה מה שאני אומר לך קנצלר שולץ היקר, הרוס את החומה".

מלחמת אוקראינה רוסיה גרמניה ולדימיר זלנסקי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד