ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024
נוטשים כלי רכב ובורחים ליערות

גורמי מודיעין בארה"ב מעריכים: זה מספר הרוסים שנהרגו

גורמי מודיעין אמריקאים: מספר החיילים הרוסים שנהרגו עומד כבר על יותר מ-7,000. בעקבות האבדות, המורל אצל הרוסים יורד מאוד. חלק מהחיילים פשוט מחנים את כלי הרכב הצבאיים שלהם, ובורחים ליערות

גורמי מודיעין בארה"ב מעריכים: זה מספר הרוסים שנהרגו
המלחמה באוקראינה צילום: צבא אוקראינה

גורמי מודיעין אמריקאים מעריכים כי מספר החיילים הרוסים שנהרגו במסגרת הפלישה לאוקראינה עומד כבר על יותר מ-7,000 – יותר מכל החיילים האמריקאים שנהרגו במהלך 20 שנות מלחמת אפגניסטן. כך דיווח הבוקר (חמישי) עיתון ה'ניו יורק טיימס'.

יצוין כי מדובר בהערכה בלבד ולפי שעה לא ברור כמה בדיוק רוסים נהרגו במלחמה, או אוקראינים. קייב טוענת כי 13,500 רוסים שנהרגו, ורוסיה טענה לפני כשבועיים כי מספרם עומד רק על 498 ומאז לא עדכנה יותר.

גורמי המודיעין שצוטטו בעיתון הזהירו כי גם כעת, כמו בהערכות קודמות, מדובר בהערכה גסה ולא-מדויקת, שמבוססת על ניתוח גורמים שונים: דיווחים תקשורתיים; הטענות של אוקראינה ורוסיה בנוגע למספר ההרוגים; ותמונות לוויין וסרטונים מהלחימה שבהם נראים טנקים רוסיים וכוחות אחרים תחת אש.

עוד נטען בדיווח כי נראה שמספר הנפגעים בקרב החיילים הרוסים – פצועים והרוגים – מתקרב כבר ל-10% מכלל הכוחות שהנשיא ולדימיר פוטין הזרים לתוך אוקראינה, כ-150,000. לפי ההערכות, מספר הפצועים הרוסים עומד על בין 14,000 ל-21,000.

לדברי אותם גורמים, מספר ההרוגים הרב עשוי לפגוע גם בנכונותם של החיילים להמשיך להילחם; עדויות לכך נכללות גם בעדכונים המודיעיניים היום-יומיים שמקבלים בכירי הממשל בוושינגטון. אחד הדיווחים הללו התמקד במורל הירוד של הרוסים, ובו תואר כיצד חלק מהם פשוט מחנים את כלי הרכב הצבאיים שלהם, ובורחים ליערות.

הדיווח אינו מפתיע לנוכח טענת הצבא האוקראיני בימים האחרונים על מקרים של עריקות בקרב הרוסים, או לאי-ציות של פקודות שניתנו להם.

 

מלחמת אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד