כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
השוותה לנאצים

ישראל מואשמת ב"בגידה" על ידי חברת פרלמנט

פוליטיקאית אוקראינית האשימה את ישראל ב"בגידה" באנשים המנסים להימלט מהפלישה הרוסית האכזרית למדינה, על ידי הצבת מגבלות קפדניות על מספר הפליטים שהורשו להישאר בישראל

ישראל מואשמת ב"בגידה" על ידי חברת פרלמנט
פליטים מאוקראינה צילום: נתי שוחט, פלאש 90

אליהונה שקרום, חברת פרלמנט אוקראינית השוותה את הסבל שחווים כעת אזרחי אוקראינה מידי חיילי רוסיה, לזה שהתרחש תחת הנאצים הגרמנים. היא אמרה: "זה מאוד מפתיע אותנו. אנחנו לא מבינים למה ישראל הגבילה את מספר האנשים שיכולים להגיע, עכשיו צריך ספונסר כדי להיכנס - היה לנו הסכם ויזה עם ישראל שהם עצרו עכשיו". כך מדווח העיתון היהודי הבריטי Jewish News.

"ברור שהאוקראינים מרגישים נבגדים, זה עם שסבל כל כך בתקופת השואה. אין ספק שישראל יכולה לעזור לאנשים שסובלים מאותו הדבר".

שקרום חשפה שהיא קיבלה בעצמה הודעות מפעילים ופוליטיקאים בתוך ישראל שנחרדו מתגובת הממשלה למשבר הפליטים המתמשך. "אני חושבת שזה אפילו לא אי הבנה ענקית, זאת בעיה שצריך לפתור", אמרה.

שקרום היתה אחד מארבעה חברי פרלמנט אוקראינים שהוטסו השבוע לבריטניה כדי לפרט את המעשים הנוראיים שביצעו פוטין וחייליו, ולדון בדרכים יעילות שבהן בריטניה ומדינות מערביות אחרות יכולות לפעול נגד התוקפנות הרוסית.

הם נפגשו אתמול (חמישי) עם ראש הממשלה בוריס ג'ונסון לאחר שחזר מנסיעתו לסעודיה. הם שוחחו עם העיתון Jewish News ועם כמה ארגוני תקשורת אחרים, בפגישה שארגנה חברת הפרלמנט השמרנית אלישיה קרנס.

הם חשפו פרטים מזעזעים על פשעי מלחמה שביצעו חייליו של פוטין במהלך הפלישה, כולל התעללות, חלקן שלאחר מכן נטלו את חייהן כתוצאה מהברבריות מהן סבלו.

הם גם סיפרו על רצח ילדים חפים מפשע במהלך הפצצה רוסית. שקרום השוותה את המעשים הללו לאלה שביצעו הנאצים הגרמנים.

"נלחמתם ברוע הנאצי לפני 70 שנה", אמרה, ופנתה לקבוצת העיתונאים הבריטים. "סבתא שלי זוכרת את המלחמה עם היטלר. היא אומרת שהיום יורים על ילדים בכוונה".

כשנשאלה איך הם הרגישו כשפוטין והתקשורת הרוסית ניסו לתייג את החיילים האוקראינים כ"נאצים", האשימה חברת הפרלמנט את פוטין בניסיון "לעוות את המציאות בכוונה".

"נאצים"? הנשיא שלנו הוא יהודי. אפילו הרוסים לא קונים את זה", אמרה. הם שיבחו את התפקיד שמילאה בריטניה בתמיכה בסיוע להתנגדות האוקראינית, אחד מחברי הפרלמנט קרא לגרמניה וגם לצרפת ללכת בעקבות בריטניה.

מלחמת אוקראינה רוסיה חברת פרלמנט פליטים מאוקראינה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד