ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024
המלחמה נמשכת

ביידן מחריף את הטון נגד פוטין: "דיקטטור רצחני"

לאחר שכינה את פוטין "פושע מלחמה" בגלל הפלישה של רוסיה לאוקראינה והקרמלין הגיב כי זה "בלתי מקובל ובלתי נסלח", נשיא ארה"ב ביידן שוב תקף את מקבילו הרוסי במילים בוטות וחזקות

ביידן מחריף את הטון נגד פוטין: "דיקטטור רצחני"
ג'ו ביידן צילום: דוברות הקרמלין

נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן, הגביר את הטון אתמול (חמישי) נגד מקבילו הרוסי, ולדימיר פוטין, ותיאר אותו כ"דיקטטור רצחני" שאישר התקפות "לא אנושיות" נגד אוקראינה. נשיא ארה"ב אמר את המילים הללו: "פוטין הוא דיקטטור רצחני, בריון טהור שמנהל מלחמה לא מוסרית נגד תושבי אוקראינה", כך אמר במהלך נאום שנשא בקונגרס.

זמן קצר לפני כן, ביידן גם גינה ישירות את נשיא רוסיה במהלך פגישה וירטואלית עם ראש ממשלת אירלנד, מיכאל מרטין, בחדר הסגלגל. "האכזריות של פוטין ומה שהחיילים שלו עושים באוקראינה הם פשוט לא אנושיים", אמר ביידן. יום קודם לכן תיאר ביידן לראשונה את פוטין כ"פושע מלחמה". דוברת הבית הלבן ג'ן סאקי, אמרה כי זה "פעולות ברבריות" במהלך פלישתה לאוקראינה.

מזכיר המדינה אנטוני בלינקן, אמר כי ההתקפות של רוסיה נגד אזרחים באוקראינה מהוות "פשעי מלחמה", והאשים את מוסקבה בכך שאינה עושה "מאמצים משמעותיים" בחזית הדיפלומטית. "פגיעה מכוונת באזרחים היא פשע מלחמה. אחרי כל ההרס בשבועות האחרונים, קשה לי להסיק שהרוסים עושים את ההיפך", אמר בלינקן במהלך מסיבת עיתונאים, והבהיר כי ההליך המשפטי להגשת כתב אישום על פשעי מלחמה של רוסיה עדיין מתמשך.

בלינקן גם אמר כי נשיא ארה"ב יאיים על מקבילו הסיני, שי ג'ינפינג, בנקמה אם סין "תתמוך בתוקפנות הרוסית" נגד אוקראינה, כולל שליחת סיוע צבאי למוסקבה, שר החוץ אמר. "אנחנו מודאגים שהם מתכננים לעזור ישירות לרוסיה עם ציוד צבאי שישמש באוקראינה".

הנשיא ביידן ישוחח היום (שישי) עם הנשיא שי ויבהיר כי סין תיקח אחריות על כל פעולה לתמיכה בתוקפנות של רוסיה. ולא נהסס להטיל עליהם עיצומים", אמר בלינקן לכתבים.

ג'ו ביידן ולדימיר פוטין מלחמת אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד