י"א אייר התשפ"ד
19.05.2024
התופת באוקראינה

רוסיה לא מכוונת לאזרחים? הנתונים מראים אחרת

הנשיא זלנסקי נועד עם התובע הכללי של בית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג: "האויב הרוסי ישלם על הפשעים שלו". רוסיה מפגיזה את חרקוב בירי ארטלירי ובמטחים של רקטות גראד הרסניות, מה שגורם כמובן להרג של אזרחים בלתי מעורבים, מבלי שתהיה לכך הצדקה

רוסיה לא מכוונת לאזרחים? הנתונים מראים אחרת
מלחמת אוקראינה רוסיה צילום: משטרת אוקראינה

אחת הטענות המרכזיות נגד רוסיה במלחמה היא סוגיית ההרג המכוון של אזרחים בלתי מעורבים בלחימה, טענה שרוסיה מכחישה בתוקף, ומצידה מתגוננת וטוענים כי חיילים וחמושים אוקראינים יורים מתוך אוכלוסייה צפופה על הכוחות הרוסיים ומאלצים אותם להגיב ולפגוע באזרחים בלתי מעורבים.

אלא שהנתון הבא שמפרסמת אוקראינה שומט את הקרקע מתחת לטענותיה של רוסיה: למעלה מ-500 אזרחים בלתי מעורבים נהרגו עד כה בחרקוב, העיר השנייה בגודלה באוקראינה אחרי הבירה קייב, שבה מתגוררים כמיליון וחצי אזרחים.

בימים הראשונים לפלישה הרוסית לאוקראינה ניסה צבא רוסיה לכבוש את חרקוב, אך לאחר שנכשל פסקו המאמצים הללו, ובמקום זאת משקיעה רוסיה בכיבושן של ערים קטנות יותר כדוגמת חרסון, אירפין, וכפרים ועיירות באזורי הלחימה שבמזרח אוקראינה ושמדרום לקייב.

עם זאת, רוסיה מפגיזה את חרקוב בירי ארטלירי ובמטחים של רקטות גראד הרסניות, מה שגורם כמובן להרג של אזרחים בלתי מעורבים, מבלי שתהיה לחימה כלשהי באזור בו הם מתגוררים, ומתוך כוונה ברורה של רוסיה לשבור את המורל האוקראיני באמצעות הרג והרס המוני, מה שרוסיה מקווה שיגרום לאוקראינים לוותר על המאבק ולהיכנע ללא קרב בפני כוחה ההרסני של רוסיה.

בהקשר זה אמר נשיא אוקראינה השבוע, כי הוא שוחח עם התובע הכללי של בית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג, קרים חאן, שהגיע לביקור באוקראינה והחל לפקח על מלאכת איסוף הראיות בזמן הלחימה, על מנת לגבש כתב אישום נגד רוסיה המבצעת פשעי מלחמה באופן נרחב ושיטתי. "האויב הרוסי ישלם על כל הפשעים שהוא מבצע באזרחי אוקראינה", אמר הנשיא זלנסקי.

מלחמת אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד