י"א אייר התשפ"ד
19.05.2024
מחפש אשמים בכישלון

"הדלפת מידע צבאי": פוטין עצר עוד מפקד צבאי בכיר

הצבא הרוסי סובל אבדות כבדות מאד, הגנרל רומן גברילוב, סגן מפקד המשמר הלאומי הפדרלי של רוסיה, נעצר על ידי שירות הביטחון ה-FSB לאחר שהוא הואשם בהדלפת מידע

"הדלפת מידע צבאי": פוטין עצר עוד מפקד צבאי בכיר
המלחמה באוקראינה צילום: צבא אוקראינה

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין הורה על מעצרו של רומן גברילוב, סגן ראש יחידת 'רוסגבורדיה' של רוסיה, היחידה שהייתה חוד החנית של הפלישה לשטח אוקראינה. גברילוב נעצר על ידי שירות הביטחון הפדרלי של הפדרציה הרוסית - ה-FSB.

הסיבה למעצרו של גברילוב אינה ברורה עדיין. האישומים הרשמיים מתייחסים להתנהגות בלתי הולמת בנושאים פיננסיים (שחיתות), אך הסיבה האמיתית עשויה להיות זעמו של פוטין על קבלת "מידע לא אמין, חלקי ושקרי בחלקו על המצב הפוליטי באוקראינה". כך דווח ה'דיילי סטאר'.

מקור אחד דיווח כי האישום היה "בזבוז של דלק", בעוד שמועה חמורה יותר הייתה של "הדלפת מידע צבאי שהוביל לאובדן חיים". העיתון הרוסי 'פרבדה' דיווח כי פוטין מפיל את הכשלון במלחמה נגד אוקראינה על הכוחות המיוחדים של רוסגווארדיה [שירות כוחות המשמר הלאומי הפדרלי הרוסי].

ההערכות לגבי מספר הנפגעים הכולל של רוסיה משתנים מאוד. לפי מקורות רשמיים בקרמלין, רק 498 חיילים רוסים איבדו את חייהם בפלישה לאוקראינה, בעוד הערכה אמריקאית מעמידה את הנתון קרוב יותר ל-7,000 - יותר ממספר החיילים האמריקאים שנהרגו במשך 20 שנה בעיראק ובאפגניסטן ביחד.

גורמים רשמיים בפנטגון אומרים כי פוטין "כועס ומתוסכל" על חוסר ההתקדמות של צבאו וייתכן שהוא מוכן לגרום ל"עוד יותר אלימות והרס" בניסיון לאלץ את הנשיא זלנסקי להיכנע.

מלחמת אוקראינה רוסיה ולדימיר פוטין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד