ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024
יציאת הנשמה, הקבורה, והמסכים שיוצבו

פטירת מרן הגר"ח קנייבסקי: היערכות שיא להלוויה שטרם נראתה

האבל בעולם היהודי כולו: 'בחדרי חרדים' מביא את כל הפרטים מאחורי הקלעים לקראת מסע הלווית המיליון של הגאון הרב חיים קנייבסקי זצ"ל. מה קרה ברגעים האחרונים בחדר השינה, המסכים שיוצבו ברחבי העיר בני ברק, מי יגיע במטוס פרטי לארץ הקודש, והיכן ייקבר מרן זצוק"ל

פטירת מרן הגר"ח קנייבסקי: היערכות שיא להלוויה שטרם נראתה
בית הגר"ח קנייבסקי זצ"ל ביום שישי צילום: שוקי לרר

במהלך השבת הגיעו עשרות אלפים סמוך לביתו של מרן שר התורה הגאון רבי חיים קנייבסקי זצוק"ל ברחוב רשב"ם 23 בבני ברק בכדי לומר פרקי תהילים ליד מיטתו. הנוכחים לא הורשו להיכנס לחדר שם הייתה המיטה כאשר רק הצאצאים שבאו להיפרד הורשו להיכנס.

אבטחה כבדה הוצבה סביב הבית בכל השבת. במהלך יום השבת הוכנס הקהל רק סמוך לחדר שם הונחה המיטה עם מזגנים רבים שהובאו טרם כניסת השבת לחדר שבו למד וקיבל קהל.

'בחדרי חרדים' עם פרטים חדשים מרגעי יציאת הנשמה:

ברגעים הדרמטיים, שהו עם הגר"ח בחדר נכדו הרב יעקב קנייבסקי והנכד הגאון רבי גדליה הוניגסברג ששמו לב שהסיטורציה ירדה ושר התורה נפטר במיתת נשיקה. כאשר הם מצידם מזעיקים את כוחות ההצלה למקום.

הכונן הראשון שהגיע למקום היה ישראל אלתר מ'איחוד הצלה' שביצע פעולות החייאה בשר התורה אך למגינת לב נצחו אראלים את המצוקים ונשבה ארון הקודש לקול זעקות ההמונים שהתאספו מחוץ לבית שם נאמרו פרקי תהילים.  

אנשי החברא קדישא יחד עם הרב משה חיים בויאר הורשו להיכנס לבדוק שהטמפרטורות בחדר נשמרות כיאות. ולפי הידוע, הטהרה תתקיים מיד אחרי הנץ במקווה הפרטי ברשב"ם.

היערכות שיא במדינת ישראל להלוויה שטרם הייתה כמוה במדינה:

על פי הפרטים שהגיעו ל'בחדרי חרדים', מסע הלוויה ייצא באזור השעה 11:00 בבוקר, כשהטהרה תיערך במקווה בבניין של מרן שר התורה זצ"ל.

על פי התכנון, רק בני המשפחה וגיסו הגר"י זילברשטיין יספידו את הגר"ח זצ"ל ואף רכב לא יורשה להיכנס לתוך רחוב רשב"ם.

החל משעות הבוקר תפנה המשטרה את כל הרכבים ברחוב רשב"ם שם יוקמו מחסומי לחץ גדולים ועל פי המסתמן המיטה תשהה בתוך רכבו הגדול של הגר"ח זצ"ל.  

עיריית בני ברק תציב מסכי ענק בכל חלקי העיר בהם תועבר מסע הלוויה בשידור חי בכדי למנוע לחץ, נשים תתרכזנה באזור רחוב יהודה הנשיא בעיר בואכה רחוב הרב לנדא.

לפי המתוכנן כביש 4 יהפוך לחניון ענק של אוטובוסים כמו שהיה בהלווית הרב שך זצ"ל, ומשעות הבוקר המוקדמות כבר יהיה קשה להיכנס לעיר ומי שיכול להגיע שיגיע כבר מהערב.

מפרטים נוספים שהגיעו לידי 'בחדרי חרדים' נודע על מטוס פרטי של נגידים מארה"ב שצפוי לצאת עם צאת השבת בארה"ב בכדי שיספיקו להגיע ללוויה, חלקם תפסו טיסות בצאת השבת אך הם יגיעו רק לקבורה באזור השעה 16:00. כמו כן תלמידו הגאון רבי אליהו מן שוהה בקנדה גם הוא יגיע במטוס פרטי להלוויה.

בשבת בבוקר כבר נקרא תינוק ראשון בבית הכנסת 'נאות יוסף' בבני ברק בשם 'שמריהו יוסף חיים'.

'בחדרי חרדים' חושף כי שר התורה ייקבר צמוד לקברה של רעייתו הרבנית בת  שבע אסתר קנייבסקי ע"ה בתו של מרן הרב אלישיב זצ"ל בבית החיים 'זכרון מאיר - שומרי שבת' בבני ברק, בקבר שנקנה בחיי חיותו על ידי הנדיב הרב מאיר סטפנסקי שהיה מקורבו של הסטייפלער זצ"ל.

כפי הידוע שר התורה לא כתב צוואה כפי שאביו הקהילות יעקב ודודו החזון איש זצ"ל לא כתבו צוואה. ביטל מלאכה הוכרז על ידי רבני העיר בכל שעת הלוויה. 

המיטה בבית ברחוב רשב"ם

הרב חיים קנייבסקי הלוויה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד