ד' אייר התשפ"ד
12.05.2024
"נשים מאבדות ילדים - קשה לראות"

ראש עיר הבירה מצהיר: מוכן להקריב את חיי

ראש עיריית קייב, אמר שהוא מוכן להקריב את חייו למען הגנת העיר, "אם מדינת הולדתי צריכה את חיי, אני מוכן להקריב את חיי, למען המדינה שלי, למען הילדים שלי, למען העתיד"

ראש עיר הבירה מצהיר: מוכן להקריב את חיי
ר"ע קייב, ויטלי קליצ'קו צילום: מתוך הטוויטר שלו

ראש העיר קייב, בירתה של אוקראינה, ויטלי קליצ'קו, שהפך לגיבור לאומי באוקראינה, אמר לתקשורת כי הוא לא מפחד מהרוסים והוא מוכן להקריב את חייו למען עירו. הוא אמר את הדברים בראיון ל-Yahoo News, כשהוא מדבר מתוך כאב ותסכול על הפלישה הרוסית וביקש מהעולם להמשיך את תמיכתו באוקראינה.

"אם מדינת הולדתי צריכה את חיי, אני מוכן להקריב את חיי, למען המדינה שלי, למען הילדים שלי, למען העתיד", כך אמר אלוף העולם במשקל כבד לשעבר. "אף אחד לא רוצה למות, כולם רוצים לחיות, אבל הרוסים רוצים לבנות מחדש אימפריה רוסית ואנחנו לא רוצים לחיות באימפריה רוסית", אמר קליצ'קו. "הרוסים מנסים להוריד אותנו על הברכיים, אבל אנחנו נלחמים כרגע למען החופש ולמען עתיד ילדינו וארצנו".

קייב הייתה תחת הפצצה רוסית מאז הימים הראשונים של הפלישה הרוסית וכעת נכנסת לשבוע הרביעי של הלחימה. קליצ'קו אמר כי 220 תושבים נהרגו עד כה בהפצצת הבירה, כולל שישה ילדים. כמחצית מ-3.5 מיליון התושבים התפנו עד כה.

"אנחנו האוקראינים תמיד היינו אומה ידידותית, תמיד היינו מדינה שלווה", אמר קליצ'קו. "אבל כרגע אין לנו ברירה אחרת. אנחנו צריכים להילחם". קליצ'קו, בן ה-50, אמר שהוא התרגש מהסיפורים שסיפרו לו התושבים על אובדן יקיריהם או הרס בתיהם. "אני איש זקן, איש קשוח, אבל קשה להקשיב לזה, לקחת את הרגשות האנושיים".

"נשים מאבדות ילדים - קשה לראות את זה", אמר ראש העיר שציין כי הוא קיבל את ההשראה להישאר ולהילחם מאביו, קצין חיל האוויר הסובייטי שמת לאחר שנחשף לקרינה באסון צ'רנוביל. "הוא לימד אותי תמיד שזו זכות גדולה למות על הגנת המדינה שלך", אמר קליצ'קו.

מלחמת אוקראינה רוסיה ויטלי קליצ'קו קייב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד