ד' אייר התשפ"ד
12.05.2024
לעצרת במרכז מוסקבה

פוטין אסף עשרות אלפי רוסים כדי לתמוך במלחמת אוקראינה

עשרות אלפי רוסים מנופפים בדגל רוסיה גדשו אצטדיון ענק במוסקבה ביום שישי, בניסיון להראות תמיכה בפלישתו של פוטין באוקראינה, אך לטענת גורמים שונים, הנוכחים הוכרחו להגיע למקום בניגוד לרצונם

פוטין אסף עשרות אלפי רוסים כדי לתמוך במלחמת אוקראינה
הפגנה נגד הפלישה צילום: unsplash

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין ממשיך בתעמולה השקרית ובמצגי השווא לראווה. ביום שישי הוא אסף עשרות אלפי רוסים לעצרת במוסקבה, כדי לתמוך במלחמתו באוקראינה. פוטין נשא נאום בוידאו שבו שיקר שוב על הימצאותם של 'נאצים' באוקראינה, על 'רצח עם' בדונבאס והעלה טענות שקריות על הצלחתה של רוסיה בשדה הקרב, דבר שהעולם עומד משתאה נוכח ההתקדמות האיטית של אחד הצבאות החזקים בעולם.

למרות המופע המאורגן, כמה מהמשתתפים אמרו לעיתונאים שהם עובדי ממשלה שהופעל עליהם לחץ להגיע, אחרים היו סטודנטים שנאמר להם שהם יכולים לקבל יום חופש מהרצאות אם ישתתפו ב"קונצרט". בתיעודים מהמקום נראו משתתפים כשהם מפנים את גבם למצלמות העיתונאים בניסיון להסתיר את פניהם, כמו כן, הועלו שאלות לגבי האותנטיות של חלק מהצילומים באירוע.

מספר ערוצי טלגרם המבקרים את הקרמלין דיווחו כי סטודנטים ועובדים של מוסדות מדינה במספר אזורים אולצו על ידי הממונים עליהם להשתתף ב"עצרות ובקונצרטים" לציון יום השנה של הפלישה לחצי האי קרים. אך ה'דיילי מייל' מציין כי "לא ניתן היה לאמת את הדיווחים הללו באופן עצמאי".

בינתיים, מי שהעלה שידור חי של האירוע ביוטיוב לא כיבה את מדור התגובות, אלפי תגובות שליליות נגד האירוע - שנכתבו ברוסית הציפו את העמוד, וכך גם אימוג'י לב כחול וצהוב - הצבעים של דגל אוקראינה.

את העצרת של פוטין השוו גולשים לצעדות ענק דומות שעורך דיקטטור צפון קוריאה קים ג'ונג און, שבהן אזרחים משתתפים כי אין להם ברירה אחרת, כמו גם לעצרות האוונגליסטיות המאסיביות שערך בילי גרהם באמריקה. פרשן רוסי כינה את האירוע "בילי גרהאם פוגש את צפון קוריאה", כך לפי ה'דיילי טלגרף'.

היו גם סימנים לכך שלא הכל היה כפי שנראה. בטוויטר היו מי שהצביעו על כך שחלק מהצילומים שבהם נעשה שימוש בעצרת היו קטעים ישנים מאירוע אחר שהתרחש בשנה שעברה 2021.

מלחמת אוקראינה רוסיה מוסקבה ולדימיר פוטין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד