ד' אייר התשפ"ד
12.05.2024
'ליל המזרנים' של בני ברק

הלילה: עשרות אלפים הגיעו כבר ללוויה וישנו בבתי כנסת וישיבות

בצל החשש מדחיפות וסכנת נפשות: מסע הלווית מרן הרב קנייבסקי בשעה 12:00 מביה"כ 'לדרמן' | במהלך הלילה עשרות אלפים הגיעו לעיר עם מזרנים | רחוב רשב"ם נסגר לתנועת הולכי רגל והפך לשטח סטרילי עם מחסומי לחץ. 'בחדרי' עם כל הפרטים מהלילה שהעיר ב"ב טרם ראתה

הלילה: עשרות אלפים הגיעו כבר ללוויה וישנו בבתי כנסת וישיבות
ישנים הלילה בבית הכנסת לדרמן צילום: באדיבות המצלם

 ההיערכות הנרחבת למסע הלווית המיליון של מרן רבן של כל בני הגולה שר התורה הגאון רבי חיים קנייבסקי זצוק"ל והחשש כי לא יהיה ניתן לבוא לעיר שתהיה סגורה, הביאו עשרות אלפים, גברים ונשים על ילדיהם להגיע כבר במוצאי שבת לעיר התורה והחסידות. 

בריכוזי הערים החרדיות הייתה קריסה במערך התחבורה שלא עמדה בעומס, ואלפים רבים הגיעו ברכבת מירושלים דרך תל אביב. 

עומס כבד נוצר על הבית ברשב"ם שם אלפים רצו לעבור ליד המיטה, לקראת השעה 1:00 בלילה המחסום נפרץ והמונים שעטו לעבר הבית, כמו כן ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו היה נצור בבית אחד השכנים זמן רב מבלי יכולת לצאת. תחילה אף ניסו לחפשו לשוטר כך שיוכל לצאת ללא חשש, אך לאחר שעה ארוכה הוא חולץ בסיוע כוחות ביטחון גדולים, מבית משפחת מלאכי המתגוררים בבניין סמוך לבית מרן הגר"ח. 

מחזות של המונים שישנים בבתי כנסת ובישיבות נראו הלילה בעיר, כך לדוגמא בישיבת 'ארחות תורה' אירחו תלמידים רבים מישיבות אחרות שבאו כבר במהלך הלילה ובבית הכנסת 'לדרמן' ישנו על הספסלים, כמו גם בעוד עשרות בתי כנסת. 

בחורי ישיבות, הורים לילדים באו לבני ברק מכל רחבי הארץ עם מזרנים, בתים רבים פתחו את ביתם לארח תושבים ומיטות מתקפלות של חג הסוכות הוצאו מהמחסנים. 

בית טיפוסי הלילה בבני ברק

נסחבים עם מזרנים ברחבי העיר

בשעה 5:00 בבוקר נכנסו לעיר אלפי שוטרים לאבטח את מסע הלוויה, הבוקר נפתחה מרפסת ביתו של מרן ברחוב רשב"ם שנסגר לתנועת הולכי רגל והפך לשטח סטרילי, ומביתו של הגר"ח הוציאו מדרגות, דרכן הורידו את המיטה לטהרה שנערכה מיד לאחר הנץ, יחד עם החברא קדישא ומנין תלמידי חכמים מ'לדרמן'. גם הגשר מבית שר התורה לבית הכנסת נחתך באמצעו שלא תעבור טומאת כהנים מבית הרב לבית הכנסת. 

כפי שדווח לראשונה ב'בחדרי חרדים', במסע ההלוויה יינשאו הספדים רק מפי ראש הישיבה הגאון רבי גרשון אדלשטיין, הגאון רבי יצחק זילברשטיין חבר מועצת גדולי התורה וגיסו של מרן זצוק"ל. הגאון רבי אליהו מן - תלמידו הקרוב שמגיע במטוס פרטי מקנדה. אמירת פרקי תהילים וסליחות ע"י הגאון רבי משה בויאר.

לאחר מכן, מסע ההלוויה ייצא לכיוון בית העלמין 'שומרי שבת - זכרון מאיר' בעיר, כאשר המיטה תובל ברכבו של שר התורה, רכב המרצדס ששירת אותו בשנים האחרונות, שם ייטמן מרן זצוק"ל לצד הרבנית ע"ה. לא תותר כניסה כלל לתוך שטח בית העלמין וסביבתו, עד לאחר הקבורה והציבור נקרא לא להתקרב למיטתו של מרן זצוק"ל.

הרכב של שר התורה שפורק מבפנים מוכן להנחת המיטה. צילום: קבוצת מדברים תקשורת

חסימות הכבישים בדרך לבני ברק. צילום: פלאש 90 

רחוב חזון איש המוביל לבית החיים נסגר לתנועת רכבים פרטיים. אוהלי חירום הוקמו לאורך הרחוב להענקת טיפול רפואי במהלך מסע ההלוויה. גם כביש 4 נחסם לתנועה ממחלף מורשה עד מחלף השבעה, כל הכניסות והיציאות לבני ברק; רחוב ז'בוטינסקי מצומת בן גוריון ועד דרך רבין, הכבישים המובילים לרחוב ז'בוטינסקי, מחלף אלוף שדה עד דרך השלום, דרך אם המושבות מכיוון קניון איילון בשני הכיוונים, הירידות מקרית אונו וגבעת שמואל לכיוון כביש 471 וצומת שעריה לכיוון כביש 471 מערבה. 

בהוראת גדולי הדור הציבור נקרא שלא להתקרב לאזור המיטה, השתתפות בלוויה היא בכל מקום שיש ציבור. רמקולים ומסכים נפרסו בכל רחבי העיר בני ברק.

אתר 'בחדרי חרדים' יעביר כאן שידור חי מכל מסע הלוויה ועד אחרי הקבורה.

מודעות האבל שהודבקו הלילה בבני ברק

הרב חיים קנייבסקי הלוויה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד