ד' אייר התשפ"ד
12.05.2024
לקראת חידוש הסכם הגרעין

שר החוץ הרוסי: "מוסקבה לעולם לא תבגוד בטהרן"

"אנחנו אף פעם לא בוגדים בחברים שלנו בפוליטיקה. ונצואלה היא ידידה שלנו, ואיראן היא מדינה שקרובה אלינו מאוד. שנית, אנחנו לא רודפים אחרי אינטרסים אנוכיים, בניגוד לאמריקאים", כך אומר שר החוץ הרוסי בנוגע להסכם הגרעין שמתגבש בימים אלו

שר החוץ הרוסי: "מוסקבה לעולם לא תבגוד בטהרן"
שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב צילום: Miriam Alster/FLASH90

שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב אומר כי רוסיה לעולם לא תבגוד באיראן, זאת ברקע הסכם הגרעין שמתגבש בווינה. מלברוב ציין כי מדינתו "אינה רודפת אחרי אינטרסים אנוכיים להשבת הסכם הגרעין מ-2015", למרות לחץ אפשרי על אספקת הנפט העולמית.

לברוב אמר את הדברים בשבת, בתגובה לשאלה האם שחזור הסכם הגרעין מועיל לרוסיה, בהתחשב בכך שאיראן תחדש את אספקת הנפט האיראני לשוק העולמי, מהלך שיפגע בתלות בנפט הרוסי.

"אנחנו אף פעם לא בוגדים בחברים שלנו בפוליטיקה. ונצואלה היא ידידה שלנו, ואיראן היא מדינה שקרובה אלינו מאוד. שנית, אנחנו לא רודפים אחרי אינטרסים אנוכיים, בניגוד לאמריקאים", את הדברים אמר בתחרות בטלוויזיה של "מנהיגי רוסיה".

"אתה יכול לראות מה הם (האמריקאים) עושים בפועל, מנסים לחרפן את רוסיה וללמד אותה לקח". עוד אמר: "אז, האמריקנים יצרו קשר עם ערב הסעודית, האמירויות וקטאר בנוגע לנפט וגז. כל המדינות האלה, בדיוק כמו ונצואלה ואיראן, אמרו בבירור, כשאנחנו דנים בסוגיות הנוגעות להופעת שחקנים חדשים בשוק הנפט, כולנו מחויבים לפורמט שבו כולם עובדות עבור כל שחקן בתעשייה, והכל קורה בהסכמה", אמר וציין כי "בינתיים, אני לא רואה סיבה להאמין שהמנגנון הזה עלול להתפרק איכשהו. אף אחד לא מעוניין בכך".

הסכם גרעין רוסיה איראן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד