ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024
הלוויית הענק

ברשתות זעמו; הח"כים החילונים נחלצו להגנת החרדים

בעוד רבים בציבור הכללי בישראל קיבלו בהבנה את חוסר הנוחות שהייתה מנת חלקם של כלל תושבי גוש דן בעקבות הלוויית הענק, אחרים זעמו. חברי הכנסת החילונים יצאו הפעם להגנת החרדים. "תתאפקו יום אחד. לא יקרה כלום"

ברשתות זעמו; הח"כים החילונים נחלצו להגנת החרדים
הלווית שר התורה הגר"ח קנייבסקי זצ"ל צילום: שוקי לרר

הלווית הענק של שר התורה מרן הגר"ח קנייבסקי זצוק"ל השתיקה את הכבישים באזור גוש דן כולו וממילא את הושבתו רבים ממקומות העבודה וכן לימודים בערים הסמוכות. כל אלו הובילו לתגובות זעם על ההפרעה לשגרת החיים.

"האם מוצדק לסגור את גוש דן בשל הלוויתו של הרב קנייבסקי ז"ל?", תהתה חברת הכנסת איבציסאם מראענה ומיד השיבה: "חד משמעית כן". לדבריה, "אני אומרת שצריך לקחת אחריות על אירוע כה עצום ועדיף לשתק את הגוש ליום אחד (הקורונה עשתה זאת כמעט שנתיים) מאשר למצוא את עצמנו באירוע שיוצא משליטה. מסע הלוויה שקט ובטוח לציבור האבלים על מותו של הרב".

גם שרת הפנים איילת שקד צייצה לקראת סוף ההלוויה: "התמונות ממסע הלוויה רב המשתתפים בבני ברק מייצגות את הכוח הרוחני שהחזיק את עם ישראל באלפי שנות גלות - חשיבות המסורת העוברת בחרדת קודש בשרשרת הדורות. כבוד חכמים. ערך החינוך. צניעות הנהגה שיש להתקנא בה. מי ייתן והרב קנייבסקי יהא מליץ יושר על הציבור בישראל. תהא נשמתו צרורה בצרור החיים".

ח"כים נוספים יצאו להגנת ההמונים שהשתיקו את גוש דן: יו"ר הוועדה לביטחון פנים, חברת הכנסת מירב בן ארי כתבה לציבור החילוני זועם: "תתאפקו. אז אין בית ספר (יש זום) אין אוכל בצהרון (נזמין) אי אפשר להיפגש (נתקשר) ‏יום אחד, לא יקרה כלום. יש ציבור שלם שהוא חלק מאיתנו שמתאבל על גדול הדור שלו, על המנהיג הכי גדול שלהם. אנחנו סוגרים את העיר כל כמה חודשים לאירועים באמת פחות חשובים".

גם סגן שר החוץ עידן רול תקף את המבקרים ברשתות החברתיות: "לא שותף לביקורת על חסימת הכבישים עקב הלווייתו של הרב קנייבסקי ז"ל. כבישים נחסמים חדשות לבקרים גם עבור אירועי תרבות, מרתונים והפגנות. אפשר ורצוי לכבד גם מה שחשוב לאחר".

השרה אורנה ברביבאי גיבתה את הציבור החרדי ותיבלה בנימה פילוסופית: "רבבות רואים ברב קנייבסקי את גדול הדור, בעוד רבים אחרים כלל לא מכירים את פועלו", ציינה והוסיפה, "יכול להיות חיבור בין העולמות, לא רק בשל הפקקים בהלוויה?"

הרב חיים קנייבסקי מסע הלוויה פקקים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד