כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
ים גועש של שחורים

העיתון הרביעי בגודלו בארה"ב: "חצי מיליון אבלים הגיעו להלוויה של הרב בישראל"

הלווייתו ביום ראשון של רב נערץ בישראל משכה חצי מיליון אבלים לבושים בלבוש חרדי מסורתי, והפכה את רחובות פרבר דתי של תל אביב לים גועש של שחורים, כך מדווח ה'ניו יורק פוסט'

העיתון הרביעי בגודלו בארה"ב: "חצי מיליון אבלים הגיעו להלוויה של הרב בישראל"
הלווית הגר"ח קנייבסקי זצ"ל צילום: צלמי פלאש 90

כבישי בני ברק היו עמוסים בגברים ובנערים בחליפות שחורות באחד ההתכנסויות הגדולות בתולדות ישראל, כשהם אבלים על הרב חיים קנייבסקי, יליד בלארוס, שנפטר ביום שישי בגיל 94. כך מדווח העיתון הרביעי בגודלו בעולם בארה"ב - ה'ניו יורק פוסט'.

העיתון מציין כי "בהפרדה מהקהל העצום, עשרות שוטרים יצרו חיץ סביב הרכב שנשא את גופת הרב, הרכב התגנב לעבר בית העלמין של בני ברק". העיתון ציטט את דבריו של ראש הממשלה: "פטירתו הוא אובדן עצום לעם היהודי", כך ראש ממשלת ישראל נפתלי בנט בטוויטר.

המשטרה העריכה את הקהל בכחצי מיליון בני אדם - אחד ההתכנסויות הגדולות בתולדות ישראל. "הרב קנייבסקי, יליד בלארוס, היה ראש הלכה של מה שנהוג לכנות בענף הליטאי של היהדות החרדית, והידע שלו במשפט העברי היה כה נערץ עד שפסיקותיו נחשבו מחייבות ציות מוחלט בתוך קהילתו". כך העיתון מתאר לקוראיו את האיש, הדמות וההלוויה.

"לחלק מחסידיו הוא היה ידוע בתור אדוננו נסיך התורה, הכולל את חוקי הדת והמסורות" צוטט בנג'מין בראון, פרופסור למחשבת ישראל באוניברסיטה העברית שאמר לסוכנות הידיעות הצרפתית AFP, כי הרב קנייבסקי "הפך להיות דמות סמכותית כמעט בניגוד לרצונו".

"בכיתי כששמעתי שהוא נפטר", אמר שלמה לוגסי, בן ה-41, שניסה ללא הצלחה לפלס את דרכו בין ההמונים כדי להגיע לדירת הרב ז"ל. כך ב'ניו יורק פוסט'.

ה'וושינגטון פוסט', עיתון נוסף מהגדולים בעולם, היוצא לאור בארה"ב, כתב: "הוא היה אחד ממנהיגי העדה החרדית הבודדים בישראל שנולדו לפני השואה והיה נערץ על רבים בעולם החרדי היהודי". עוד דווח העיתון: "צילומי ההלוויה מהאוויר הראו המוני אנשים עצומים ואבלים, רובם לבושים בחליפות שחורות וכובעים שחורים האופייניים לגברים חרדים, כשהם ממלאים את רחובותיה הצרים של בני ברק בלוקים סביב ביתו של הרב".

העיתון דיווח כי "פטירתו של הרב קנייבסקי פורסמה בעמודים הראשונים של כמעט כל העיתונים בארץ ביום ראשון, מ'הארץ' הליברלי ועד ליומונים חרדים כמו 'יתד נאמן'.

'יתד נאמן' אתמול.

וושינגטון פוסט ניו יורק פוסט הרב קנייבסקי הרב חיים קנייבסקי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד