כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
מזוועות אוקראינה

האב הורה לילדיו להעמיד פנים שהם מתו כדי שהחיילים יעזבו אותם

הזוועות ממלחמתו של פוטין נגד אוקראינה ממשיכות להיחשף, עם עדויות קשות על ירי לעבר אזרחים ללא סיבה. אחד המקרים המזעזעים הוא על אם לשני ילדים שנורתה על ידי צלף רוסי ואז הרוסים ירו לעבר רגלי בעלה, האבא אמר לילדים שלו "להעמיד פנים שהם מתים' כדי שהרוסים יעזבו אותם

האב הורה לילדיו להעמיד פנים שהם מתו כדי שהחיילים יעזבו אותם
מלחמת אוקראינה רוסיה צילום: משטרת אוקראינה

בשעות הבוקר המוקדמות של ה-1 במרץ, סוויטלנה ז'ולינה מילטה את משפחתה ממחוז קייב שסועת המלחמה. בעלה, אנדריי וילסון, ישב לידה, שני בניהם בני שמונה ו-10 במושב האחורי.

הם נסעו לאורך הכביש המהיר של ז'יטומיר, כביש לכיוון מערב המוכר מאוד לתושבי קייב. בזמנים של שלום, אנשים היו משתמשים בכביש כדי להגיע ללבוב. עכשיו, זו הייתה דרך מסוכנת.

לפתע שמע אנדריי פיצוץ חזק וראשה של אשתו נפל לעברו. כדור של צלף פגע בה. כך מדווח אתר 'קייב אינדפנדנט'. הוא עצר את המכונית ומיהר להציל את שאר משפחתו. "זה היה זוועה עבור הילדים. הכדור פגע בשמשה ואמם שהייתה שם רק לפני רגע, איננה", אמר אנדריי.

הדלתות היו חסומות, אז הוא יצא דרך החלון והחל להוציא את ילדיו מהמכונית. "לקחתי את ארטם ראשון", אמר אנדריי על בנו הבכור, "והם ירו בי ברגל ימין, החבאתי את ארטם מאחורי מכסה המנוע כדי שלא יוכלו להגיע אליו". אנדריי חזר לקחת את מירוסלב, הצעיר יותר.

"מירוסלב התעכב. הוא הסתכל על הרגל שלי, ראה בה חור גדול ואמר: 'אבא, יש חור'. ובדיוק אז הם ירו בי ברגל השניה", אמר. אנדריי ושני בניו שכבו על הכביש ליד מכוניתם.

"הרוסים המשיכו לירות לעבר המכונית", אמר. "הם רצו לפגוע בילדים". לאחר מכן הוא ראה שיירה צבאית רוסית נעה לעברם ואמר לילדים שלו להעמיד פנים שהם מתים. "כשאני מדמיין איך זה שאומרים לילד לשקר כאילו הוא מת, ואמא שלהם מתה עכשיו" אמר אנדריי, "זה היה נורא".

כשהטנקים הרוסים חלפו על פניהם, החלו החיילים הרוסים לבדוק אותם. כבר לא היה טעם לשחק אותה מתים. "כשהחיילים הרוסים ראו את חומרת הפצעים של הילדים הם היו המומים", אמר אנדריי.

לאחר מכן הם התחילו לבדוק את הטלפון החכם של אנדריי כדי לראות אם הוא הודיע ​​לצבא האוקראיני על תנועת החיילים הרוסים. הם לא מצאו דבר, הוא אמר, ואז התחילו לדון מה לעשות איתו. "דימם לי חזק. הם הבינו שהם צריכים לעשות משהו", אמר.

הם ניסו להזעיק את אנשי הרפואה שלהם, אך איש לא הגיע. בסופו של דבר, הם שמו חוסמי עורקים על רגליו. "הם אמרו לי: 'יש לך שני ילדים לטפל בהם'. עניתי: 'תודה לך'", אמר אנדריי. "הם אמרו: 'בכל זאת, אל תמות'. עניתי: "אני אנסה. תן לי להציל את הילדים שלי".

החיילים הרוסים אפשרו לו להתקשר להורי אשתו, כדי שיבואו לאסוף אותם. החיילים הבטיחו שלא יגעו בהם. כשהם הגיעו, אנדריי חש סחרחורת עקב איבוד דם חמור, והרוסים עזרו להכניס אותו לרכבם. אך הם לא נתנו להם לקחת את גופת אשתו.

מאוחר יותר באותו היום חזרו הוריה של סוויטלנה לקחת את גופת בתם לקבורה. בנו הצעיר של אנדריי, מירוסלב, עבר ניתוח ומכשיר מתכת הונח על רגלו. ההחלמה שלו תימשך מספר חודשים. הילדים מחזיקים מעמד, אבל האימה לראות את אמם ירויה למוות על ידי צלף השפיעה עליהם, אמר אנדריי.

מלחמת אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד