כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
ראש הישיבה התבטא

"גם מי שלא היה בלוויה ורק רצה מזומן לחיי העולם הבא"

עם שובו ממסע הלוויה התבטא ראש הישיבה הגאון רבי מאיר צבי ברגמן חבר מועצת גדולי התורה שהיה החברותא של  התורה: "גם מי שלא היה, אלא רק רצה להשתתף באשכבתיה דרבי מזומן לחיי העולם הבא". צפו בוידאו 

"גם מי שלא היה בלוויה ורק רצה מזומן לחיי העולם הבא"
הגרמ"צ ברגמן במסע הלוויה צילום: שוקי לרר

מיד עם שובו ממסע ההלוויה של מרן שר התורה הגאון רבי חיים קנייבסקי זצ"ל אמר ראש הישיבה הגאון רבי מאיר צבי ברגמן למקורביו כי בזכות ההשתתפות באשכבתיה דרבי יזכו "לברכה והצלחה לגדול בתורה ויראת שמים".

לשאלת מקורבו שהיות והרבה אנשים לא זכו להשתתף בעצמם במסע ההלוויה, שנמנע מהם על ידי המשטרה, האם גם הם זוכים למה שכתוב על מי שהיה באכבתיה דרבי, שהוא מזומן לחיי העולם הבא.

בתיעוד וידאו שהגיע לידי 'בחדרי חרדים' נראה הגרמ"צ ברגמן השיב: "כך משמע בגמרא בכתובות שהיה מעשה עם הכובס, שהוא הצטער כל כך (על שלא השתתף באשכבתי' דרבי) עד שהפיל את עצמו מן הגג. והגמ' אומרת שיצאה בת קול ואמרה שאף הוא מזומן לחיי העולם הבא".

לשאלת אחד מן הנוכחים הדגיש הרב ברגמן: "משמע שהוא זכה לכך בגלל שהוא כל כך רצה אז לכן יצא בת קול שגם הוא מזומן לחיי העולם הבא", וסיים באומרו: "זה המיירעדיג' "עת רצון. הולכים עכשיו לקראתו"...

בערב שבת קודש, עם היוודע דבר הסתלקותו של מרן שר התורה זצ"ל, עדכנו בני ביתו, את ראש הישיבה הגאון רבי מאיר צבי ברגמן חבר מועצת גדולי התורה. הגרמ"צ הליט את פניו בשתי ידיו ונאנח בכאב גדול. כשהוא אומר "זו אבידה שאין לה תמורה. אין לו תחליף". לאחר מכן הוסיף, "נדמה לי, שבדורות האחרונים לא היה תלמיד חכם כזה. ששואלים אותו בכל מקום, אבל בכל מקום, והוא ידע להשיב".

בסמוך לשבת נשאל על ידי אחד מתלמידיו עד כמה הוא מחויב לטרוח להשתתף במסע הלויה, והגרמ"צ השיבו על אתר, "חייבים לבוא גם בטרחה גדולה מאוד. הגמ' אומרת שעל 'מאן דמתני לאחרים לית ליה שיעורא', ובדורנו אם זה נאמר על מישהו, זה נאמר על רבי חיים, כולם וכל אחד ואחד מחויב בכבוד תורתו. אין מישהו שלא הושפע וקיבל מתורתו".

כידוע קשר מיוחד התקיים לאורך השנים בין שר התורה לראש הישיבה. קשר שהחל בתקופת הבחרות, בעיקר בתקופת לימודיהם בישיבת לומז'א, שבהמלצת מרן החזו"א קבעו השניים לימוד בחברותא, כשהם עמלים על תלמודם במשך כל סדרי הישיבה, בסדר א' סדר ב' וסדר ג'. כשמעת לעת הם נקראים לעלות למעונו של מרן החזו"א, שהיה עוקב מקרוב על התקדמותם, בעיון ובבקיאות.

לפני מספר שנים נשאל מרן שר התורה זיע"א ע"י תלמידו ונאמן ביתו הגאון רבי אליהו מן, האם נכונה השמועה כי למד עם רבי מאיר צבי את כל הש"ס בעיון? שר התורה השיבו, כי את כל הש"ס אינו זוכר, אך הוא זוכר שהוא למד עם "רבי מאיר" (כך כינה מרן זיע"א את הגרמ"צ שליט"א) למעלה מעשרים מסכתות בעיון!.

בכל עת שהיה נפגש מרן שר התורה זצ"ל עם יבלחט"א הגרמ"צ היה משוחחים בלימוד ומעלים עובדות והנהגות ממרן החזון איש זיע"א כשהשמחה היתה נכרת על פני מרן שר התורה. 

עם צאת השבת נשאל הגרמ"צ מה הוא זוכר ממרן הגר"ח מתקופת לומז'א והשיב: "דבר אחד יש לספר על רבי חיים הוא כל הזמן ישב ולמד ולמד ולמד".

והמשיך, "בתקופה שלמדנו בלומז'א, קשה לתאר את התקופה, אבל באותה התקופה היה סחף גדול לכל מיני דעות ואידיאולוגיות שונות, זה היה זמן של קום המדינה. אנשי המחתרות ניסו למשוך בחורי ישיבות. באותה תקופה למדתי איתו חברותא, וכל היום רק ישבנו ולמדנו ולא התעסקנו עם כלום. לא התעניינו בשום דבר, רק ישבנו ולמדנו".

הרב חיים קנייבסקי הרב מאיר צבי ברגמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד