כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
"נחושים לחזור לימי ההתנתקות"

הריסת מבנים בבנימין, המתיישבים זועמים | תיעוד

המנהל האזרחי בסיוע מאות לוחמים הרסו לפנות בוקר מבנים בלתי חוקיים בשני מאחזים בבנימין | המתיישבים תקפו: "גנץ בסיוע בנט ושקד, נחושים להחזיר את ההתיישבות לימי ההתנתקות"

הריסת מבנים בבנימין, המתיישבים זועמים | תיעוד
ההריסה בבנימין צילום: באדיבות המצלם

מעל ל-400 שוטרים ופקחי המנהל אזרחי פשטו לפנות בוקר על המאחזים מעוז אסתר ואעירה שחר, הסמוכות ליישוב כוכב השחר שבבנימין והחלו בהריסת הבתים במקום, תוך שהם מלווים בכלים כבדים.

במאחז מעוז אסתר מתגוררות כיום 5 משפחות, בנוסף ל-3 משפחות שמתגוררות בגבעה הסמוכה - אעירה שחר, שבתיהן נהרסים בשעה זו. בנוסף לבתי המשפחות, הורסים הכוחות גם את בתי הכנסת שבגבעות ואת מבנה הבחורים ודיר העיזים.

נכון לשעה זו, ההרס בגבעות עדיין נמשך וטרם ידוע האם בכוונת הכוחות להרוס מקומות נוספים בהמשך. במהלך ההרס, הציבו הכוחות מחסומים בכבישים רבים באזור כדי למנוע מתושבים להגיע ולמחות כנגד ההרס.

בחלק מהחסימות השתתפו גם לוחמי צה"ל מפלוגת ח"ץ של הצנחנים - מה שגרר ביקורת חריפה מצד תושבי האזור על השימוש בחיילי צה"ל כנגד המתיישבים.

"גנץ בסיוע בנט ושקד, נחושים להחזיר את ההתיישבות לימי ההתנתקות. השימוש ההולך וגובר שעושה הממשלה בחיילי צה"ל כנגד ההתיישבות, מראה כי בממשלה נמצאים אנשים חסרי עכבות שלא יבחלו באף דרך במאבקם הנחוש כנגד ההתיישבות", אמרו בגבעת אעירה שחר.

בגבעת מעוז אסתר, נזכיר, התגורר הנער אהוביה סנדק ז"ל שנהרג לפני כשנה  במהלך מרדף משטרתי. במעוז אסתר מסרו בתגובה להרס: "מסע ההרס הענק והברוטלי הלילה, בו הוחרבו באחת בתיהן של 8 משפחות, כמו גם בית הכנסת שנבנה לזכרו של אהוביה סנדק ז"ל, מהווה עליית מדרגה חמורה שלא נראתה שנים, שמראה כי בממשלה הכריזו בגלוי מלחמה על ההתיישבות".

"חברי הכנסת של 'ימינה' שהצהירו שוב ושוב על נאמנותם לארץ ישראל ולהתיישבות, חושפים שוב את צביעותם ומצליחים לשבור פעם אחר פעם שיאים חדשים של התנכלות ורדיפה כנגד ההתיישבות שלא נראו בשטח במשך שנים רבות", תקפו בגבעה.

 

פינוי מאחזים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד