כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
תפקיד מאתגר

"אני מתאמץ לעזור ותוך כדי זה גם לומד"

לפני מספר חודשים נכנס ד"ר ערן קופל לתפקידו כמנהל הרפואי של מכבי שירותי בריאות בעיר בית שמש, וכבר קנה לו שם של איש עשייה הפועל במסירות לטובת חברי מכבי • עכשיו, לרגל כניסתו לתפקיד, הוא מתייחס למאפיינים הייחודיים של בית שמש, מספק הצצה אל התפקיד ושוטח את ה"אני מאמין" שלו בנוגע לשירות המקצועי של מכבי בעיר

"אני מתאמץ לעזור ותוך כדי זה גם לומד"
ד"ר ערן קופל צילום: יח"צ

"ר ערן קופל הוא המנהל הרפואי של מרחב בית שמש מזה מספר חודשים בלבד. מיד עם כניסתו, רוח של עשייה החלה נושבת ביתר עוצמה. עכשיו, לרגל הכניסה לתפקיד, הוא מתיישב לענות על כל השאלות ומתייחס לדרכו הייחודית במכבי שירותי בריאות.

מה בעצם התפקיד שלך?

"התפקיד שלי הוא לפתח את השירותים הרפואיים של מכבי בבית שמש. אני אחראי על הרופאים וגיוסם ועל פניות המטופלים מההיבטים הרפואיים והמנהליים. זהו תפקיד מאוד מאתגר ומחייב, שכולל גם לעבוד עם הרופאים והצוות המקצועי של כלל המרחב".

איך הגעת לתפקיד הזה?

"במשך 12 שנים מילאתי מגוון תפקידים במשרד הבריאות, כאשר בשש השנים האחרונות ניהלתי לשכת בריאות גדולה במרכז הארץ. בשלב הזה חשתי צורך להתחבר לשטח, לדבר עם אנשים ולעזור להם בצורה ישירה. במכבי מצאתי הזדמנות מעניינת במסגרת תפקיד המנהל הרפואי של מרחב בית שמש. כך, אני מגיע כל יום מתל אביב, שם אני גר, כדי לעשות את השינוי המבורך עבור המטופלים".

מה האתגר שלך בהנהלת המרחב?

"זהו מקום שמאוד חשוב לפתח. העיר בפיתוח מסיבי עם הצמיחה הדמוגרפית המהירה ביותר בארץ! אנחנו פועלים לפתח שירותים רפואיים כגון פתיחת מרפאה בכל שכונה חדשה שנבנית או תיבנה בעתיד בבית שמש".

מה האתגר שצריך להתגבר עליו כשמדובר בבית שמש דווקא?

"במרכז הארץ יש ביקוש טבעי שרופאים ורופאות רוצים לבוא לעבוד, יש כח אדם מאוד נרחב. במקומות שאינם במרכז הארץ, האתגר הוא להביא אנשים שרואים בבית שמש את מקום העבודה שלהם. לצערי אין מספיק רופאים שגרים בעיר או בישובים הסמוכים והאתגר הוא לשכנע רופאים להגיע גם מרחוק.

"אנחנו מנסים לעשות ככל יכולתנו להתגבר על אתגר זה על ידי הסברה ממוקדת וחכמה שמראה להם שהעתיד הוא כאן מבחינת הפיתוח העירוני ושעוד יהיה מרכז רפואי מעניין שאינו פחות ממרכז הארץ. אנו קוראים להם להיות כוח חלוץ רפואי".

מה מיוחד במרחב בית שמש?

"את בית שמש בעבר הכרתי רק בזכות הנוף והכבישים מסביב לה כרוכב אופניים במשך שנים, אך מהרגע הראשון שנכנסתי לעבוד בעיר גיליתי מגוון רחב מאד של קהילות, מכל עם ישראל. 'בית שמש הוותיקה', עולים מכל הארצות, אוכלוסייה דתית מגוונת וחרדים שבתוכם יש זרמים מגוונים.

"השונות מאוד גדולה - ממשפחות קשות יום ועד עולים חדשים וותיקים. יש אתגרים גדולים כיצד להביא לכולם את השירות הרפואי הטוב ביותר, ואת זה עושים בעיקר בהרבה סבלנות. מטרתי לשמר את הטוב שעוד היה לפני בואי ובמקביל להרחיב על הקיים. למשל: אשתדל להביא רופא שהוא ממוצא אנגלו-סכסי לרמת בית שמש א', שם חלק ניכר מהקהילה עלתה ממדינות דוברות אנגלית, ולעומת זאת לרמת בית שמש ג', אשאף לחזק את השירות הרפואי עם רופאת נשים, לאור הביקוש אצל נשים חרדיות. כמובן שתמיד רצויים לנו רופאים שהם יוצאי הקהילה שדוברים את השפה המקומית שמשתנה משכונה לשכונה. אנחנו נדבר לכולם בגובה העיניים".

מה החזון שלך?

"מבחינת השירות הרפואי חשוב לי שבית שמש לא תיפול מכל עיר גדולה מרכזית ברחבי הארץ. שתושב העיר לא יצטרך לנסוע לירושלים בשביל רופא מומחה או בשביל לבצע בדיקה".

מה ייחודי בדרכך המקצועית?

"ראיתי לנכון לפתוח פעם בשבוע את דלתי לשעתיים של קבלת קהל, אני קורא לזה "דלת פתוחה", בה אני כמנהל רפואי נמצא שם עבור הקהל. חשוב לי המגע הישיר עם המטופלים ממנו אני גם לומד. בזמן הזה אני מתאמץ לסייע בכל ענייני המינהל הרפואי בהם נתקלים מטופלינו, ומסייע להם בעניינים הבירוקרטיים הרפואיים, כשאני עושה ככל יכולתי לזרז תהליכים ולהביא את השירות המיטבי לתושבים".

מכבי שירותי בריאות בית שמש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד