כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
למרות הצעדים המשמעותיים

מדוע זועם הנשיא זלנסקי על חברת 'נסטלה'

נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי תקף את ענקית המזון והמשקאות השוויצרית 'נסטלה' על קשרים עסקיים שהיא מקיימת עם רוסיה למרות פלישתה לארצו. "אוכל טוב וחיים טובים זה הסלוגן של נסטלה, החברה שמסרבת לעזוב את רוסיה" אמר זלינסקי

מדוע זועם הנשיא זלנסקי על חברת 'נסטלה'
ולודימיר זלנסקי צילום: צילום מסך

נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי אמר במהלך נאום בטלוויזיה בפני תושבי שוויץ, כי "גם עכשיו כשיש איומים מרוסיה על מדינות אחרות באירופה. לא רק נגדנו, כשיש אפילו איום גרעיני מרוסיה, החברה ממשיכה לעשות עסקים ברוסיה".

חברת נסטלה, המייצאת ממתקים ומזון לתינוקות וגלידות, הגנה על החלטתה להמשיך לעשות עסקים ברוסיה. יותר מ-400 תאגידים עזבו את רוסיה באופן חלקי או מלא נוכח לחץ ציבורי לנתק את הקשרים עם המדינה במחאה על המתקפה הצבאית שלה על אוקראינה.

דובר של נסטלה, המעסיקה יותר מ-7,000 עובדים ברוסיה, אמר ל-CNN : "הפחתנו משמעותית את הפעילות ברוסיה: הפסקנו את כל היבוא והיצוא מרוסיה, למעט מוצרים חיוניים, אנחנו כבר לא משקיעים או מפרסמים את המוצרים שלנו. אנחנו לא מרוויחים מהפעילות שנותרה ברוסיה".

הדובר הוסיף: "העובדה שאנחנו, כמו חברות מזון אחרות, מספקים לאוכלוסיה מזון חשוב, לא אומר שאנחנו פשוט ממשיכים כמו פעם, אנחנו עדיין אחת מחברות המזון הבודדות הפעילות באוקראינה ולפעמים אפילו מצליחות להפיץ מזון בחרקוב". חרקוב היא העיר השנייה בגודלה באוקראינה ומופגזת מופגז על ידי כוחות רוסים.

מוקדם יותר החודש הודיעה נסטלה כי תפסיק את כל היצוא של מוצריה מרוסיה למעט פריטים חיוניים כמו מזון לתינוקות. נסטלה גם אמרה שהיא לא תייבא מוצרים אחרים לרוסיה, למרות שהיא עשתה חריגה עבור מזון לתינוקות, דגני בוקר ומזון טיפולי לחיות מחמד.

מלחמת אוקראינה רוסיה ולדימיר זלנסקי נסטלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד