כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
"כל תשתית העיר נהרסה"

דיפלומט יווני שעזב את מריופול: "זו סטלינגרד המודרנית"

דיפלומט יווני, שחזר לאתונה ממריופול, סיפר לעיתונאים על הרשמים הנוראים שהיו לו מהעיר המופצצת. "האוקראינים פתחו מסדרון הומניטרי, אבל הרוסים ירו עליו"

דיפלומט יווני שעזב את מריופול: "זו סטלינגרד המודרנית"
מלחמת אוקראינה רוסיה צילום: משטרת אוקראינה

ראש הקונסוליה היוונית, מנוליס אנדרולאקיס, היה מעורב בפינוי של יוונים מהעיר אזוב באוקראינה, ויצא משם ביום שלישי שעבר. הוא השווה את ההרס בעיר מריופול למה שקרה ב-1942 בסטלינגרד או לאחרונה בחלב בסוריה. "מריופול תיכלל ברשימת הערים שנהרסו לחלוטין במלחמה, לצד סטלינגרד וחאלב", אמר לאחר שנחת באתונה.

"הרבה אזרחים נפגעו שם. כשיצאנו המשיכו המטוסים להטיל פצצות על העיר. בית החולים לילדים, בית החולים ליולדות, בנין האוניברסיטה נפגע, הרבה סבל, כשאני אומר "סבל", זה אומר שלא נשאר כלום. כל תשתית העיר נהרסה ב-3-4 הימים הראשונים של המצור. כבר 10-12 ימים במריופול אין מים, תקשורת, חשמל. ואף אחד לא יכול להשיג מזון, דלק, דברים חיוניים וכו'. בעיר יש מספר עצום של קורבנות מפצצות עיוורות. מבחינת הרוסים אין טעם לירות מדויק, הם יורים על עיוור".

"הצלב האדום ניסה להתערב, אבל הם לא הורשו להיכנס לעיר. תושבים שהייתה להם הזדמנות עזבו. ראיתי אנשים בוכים ומתחננים שיוציאו אותם. לפני כמה ימים, האוקראינים פתחו את מסדרון הומניטרי, אבל הרוסים ירו עליו".

הדיפלומט התייחס לעיר אזוב שחוטפת חזק מהרוסים, העיר מתאפיינת בלאומנים נאצים ובאנטישמיים, ואמר: "אפשר לנזוף באזוב על כמה דברים, נניח על דעותיהם הפוליטיות, אבל לא על העובדה שהם יורים באנשים. יש אנשים שכותבים שאזוב לקחו אותי כבן ערובה ועינו אותי. אבל אנשי אזוב האכילו אותנו בימי המצור הראשונים. אין לבלבל את זה עם האידיאולוגיה שלהם. אני לא שותף לדעות הפוליטיות שלהם, יש לי דעות הפוכות, אבל לא ראיתי את הדברים שהם מואשמים בהם".

מריופול מלחמת אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד