כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
מצור מתמשך

ראש מדיניות החוץ: "רוסיה מבצעת פשע מלחמה מסיבי"

שר החוץ של האיחוד האירופי, ג'וזף בורל, אמר כי ההרס במריופול, הוא נוראי, "רוסיה אשמה בפשע מלחמה מאסיבי במריופול ומפרה את חוקי המלחמה", אמר הדיפלומט הבכיר של האיחוד האירופי

ראש מדיניות החוץ: "רוסיה מבצעת פשע מלחמה מסיבי"
האיחוד האירופי צילום: ויקיפדיה

בזמן ששרי החוץ של הגוש האירופי התכנסו אתמול לדון בסנקציות נוספות נגד רוסיה, אמר הדיפלומט הבכיר של אירופה, ג'וזף בורל: "רוסיה באמת עושה הרבה פשעי מלחמה", כך אמר ג'וזף בורל לכתבים בפגישת שרי החוץ בבריסל. "מה שקורה במריופול הוא פשע מלחמה מסיבי, הוא הורס הכל, הוא מפציץ והורג את כולם בצורה חסרת הבחנה", אמר, והוסיף: "העיר תהרס לחלוטין ואנשים מתים".

השרים התכנסו אתמול בבריסל כדי לדון בסבב חמישי של סנקציות נגד רוסיה על פלישתה הצבאית לאוקראינה, לקראת פסגה של המועצה האירופית בהמשך השבוע שבה ייקח חלק גם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן. עד כה פגע הגוש האירופי בבנק המרכזי של רוסיה ובבנקים מרכזיים אחרים, בענף הפלדה ובמאות אנשים וגופים שלדבריהם משתתפים במישרין או בעקיפין בתקיפה הצבאית. זה כולל את נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, שר החוץ סרגיי לברוב וכמה אוליגרכים ואנשי עסקים בולטים.

כוחות רוסים מכתרים את עיר הנמל האסטרטגית מריופול במשך כשבועיים כאשר מאות אלפי תושבים נותרו כעת ללא מים זורמים וחשמל. הפסקות האש כדי לאפשר פינוי אזרחים וכדי לאפשר מתן סיוע הומניטרי הופרו שוב ושוב.

הרשויות המקומיות טוענות כי יותר מ-2,400 אזרחים נהרגו מהפגזות רוסיות שפגעו בבניינים אזרחיים, כולל בית ספר ותיאטרון שבו אנשים הסתתרו מהלחימה, וכי רבים נקברו בקברי אחים.

מנהיגי העיר גם דחו אולטימטום רוסי להיכנע עד יום שני בשעה 05:00 שעון מקומי. ואמרו לרוסים כי הם לא נכנעים, 90% מהעיר הרוסה. "זו לא מלחמה, זה הרס מסיבי של מדינה בלי שום התחשבות בדיני המלחמה כי למלחמה יש גם חוקים. רוסיה ופוטין ראויים לגינוי החריף ביותר של העולם המתורבת", אמר ג'וזף בורל.

מלחמת אוקראינה רוסיה פשעי מלחמה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד