כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
"אין שמירה כתורה"

בעיר הולדתו של הנשיא האוקראיני חגגו בהכנסת ספר תורה

הכנסת ספר תורה מרגשת נחגגה בסוף השבוע האחרון כשעשרות יהודים ממחוז דנייפרופטרובסק, עיר הולדתו של הנשיא היהודי-אוקראיני, הכניסו ברוב פאר והדר ספר התורה לבית הכנסת המקומי | הספר הוקדש להגנה על האזור ועל תושביו, ולמען השלום באוקראינה

ספר התורה החדש
ספר התורה החדש צילום: באדיבות המצלם

כ-200 מיהודי העיר קריבוי-רוג שבמחוז דנייפרופטרובסק באוקראינה חגגו בסוף השבוע הכנסת ספר תורה מרגשת.

קריבוי-רוג היא מרכז תעשיית הפלדה הגדול ביותר במזרח אירופה ועד המלחמה הנוכחית התגוררו בה קרוב ל-650 אלף נפש, בהם אלפי יהודים.

מעמד הכנסת ספר התורה

האדם המפורסם ביותר שיצא ממנה הוא נשיא אוקראינה הנוכחי, ולדימיר זלנסקי היהודי. אביו של הנשיא, פרופסור אלכסנדר סמיונוביץ' זלנסקי, נמנה על חברי הקהילה היהודית בעיר עד לאחרונה, עת עזב את העיר בחודשים האחרונים. הנשיא זלנסקי עצמו ביקר בעבר כמה פעמים בבית הכנסת המקומי והיה בקשר עם חברי הקהילה.

ספר התורה הוכנס לבית הכנסת "שטרן שולמן" בעיר, למרות החשש מהמלחמה והעובדה שאנשים ממעטים לצאת מהבית. שליח חב"ד ורבה של העיר, הרב לירון אדרי, שנשאר בעיר יחד עם בני הקהילה אמר כי "הספר מוקדש להגנה על האזור, תושביו, והשלום באוקראינה. למרות הכל, אף אחד לא ינצח את הרוח שלנו".

מעמד הכנסת ספר התורה

כזכור, גם ימים אחדים לפני המלחמה הוכנס ספר תורה בעיר דנייפרו. הרב מאיר סטמבלר, יו"ר "פדרציית הקהילות היהודיות באוקראינה" אמר אז כי: "הקהילות היהודיות במדינה, בסיוע שלוחי חב"ד, ממשיכים לנהל שגרת חיים עד כמה שניתן, כמו הכנסת ספר התורה המרגשת הזו. אנחנו נערכים לקיים סדרי פסח בכל רחבי המדינה, עד כמה שניתן, בתקווה שאת חג הפסח הקרוב נחגוג בירושלים הבנויה".

 

מלחמת אוקראינה רוסיה ולדימיר זלנסקי ספר תורה הכנסת ספר תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד