י' אייר התשפ"ד
18.05.2024
קרוב להשערות המערב

כלי תקשורת רוסי חשף את מספר ההרוגים והסיר את הפרסום

רוסיה איבדה כמעט 10,000 חיילים בפחות מארבעה שבועות באוקראינה, כך עולה לכאורה מנתונים שפרסם כלי תקשורת פרו רוסי - אותם הוא מיהר למחוק. עלו השערות כי הנתון פורסם בכוונה על ידי עובד פרו-אוקראיני

כלי תקשורת רוסי חשף את מספר ההרוגים והסיר את הפרסום
צבא רוסיה צילום: משרד ההגנה הרוסי

מניין ההרוגים של חיילים רוסים לא ברור לגמרי, האוקראינים טעונים כי כ-14 אלף חיילים רוסים נהרגו, האמריקאים טוענים כ-7,000, אך אתר פרו-ממשלתי רוסי פרסם כי 9,861 חיילים מתו באוקראינה ו-16,153 נוספים נפצעו, קרוב מאד לנתון שפרסמה אוקראינה, אך הנתונים הוסרו במהירות מהאתר. ישנן השערות כי הנתון הועלה על ידי עובד פרו-אוקראיני.

רוסיה הודתה בעבר ב-498 מקרי מוות - אבל זה היה ב-2 במרץ. הנתונים של אמש הראו כי 9,861 חיילים מתו באוקראינה, עם 16,153 פצועים. רק כדי לתת פרספקטיבה, כ-15,000 חיילים סובייטים מתו באפגניסטן לאחר הפלישה הרוסית ב-1979 - אבל זה היה במהלך עשר שנים.

מוסקבה מתעקשת לוודא שאוקראינה לעולם לא תתקבל לנאט"ו, ארגון שנבנה במטרה להגן על אירופה מפני האיום של ברית המועצות בתקופת המלחמה הקרה. נאט"ו התרחב מאז למדינות בגבולות רוסיה - שהיו בעברן חלק מברית המועצות.

הנשיא ביידן ונאט"ו אמרו שוב ושוב כי בעוד שהם יספקו נשק ותמיכה הגנתית לאוקראינה שאינה חברה בנאט"ו, הם נחושים להימנע מכל הסלמה שמסכנת מלחמה רחבה יותר עם רוסיה.

מלחמת אוקראינה רוסיה צבא רוסיה צבא אוקראינה חיילים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד