י' אייר התשפ"ד
18.05.2024
אין לו מה להפסיד

האיש שלימד את פוטין 'שפת גוף' טוען: הוא איבד שפיות

מומחה בינלאומי לשפת גוף שלימד את ולדימיר פוטין בצעירותו טריקים כדי להפוך אותו למנהיג "מערבי" אומר כעת שנראה כי מוחו וגופו חולים והוא מאיים להרוס את העולם, מחלתו, בין אם היא פיזית ובין אם היא נפשית, יכולה להסביר את מעשיו באוקראינה

האיש שלימד את פוטין 'שפת גוף' טוען: הוא איבד שפיות
ולדימיר פוטין צילום: פייסבוק רשמי

האדם שלימד את ולדימיר פוטין את סודות השימוש הנכון בשפת גוף ומכיר אותו כבר 30 שנה אומר שההתנהגות שלו לאחרונה, אותה הגדיר כ"מטורפת" מאז הפלישה לאוקראינה, מראה עד כמה חלה התדרדרות ביכולות המוחיות שלו תוך מספר חודשים בלבד.

אלן פיז האוסטרלי, מומחה בעל שם עולמי לשפת גוף וסופר מצליח, סיפר ל"סאן" הבריטי שפגש לראשונה את פוטין בן ה-39 ב-1991 בעיר הולדתו סנט פטרסבורג, שנה בלבד לאחר נפילת ברית המועצות. אלן ורעייתו ברברה, שגם היא עובדת בתעשיית התקשורת, נסעו לברית המועצות לשעבר כדי לנצל את החור שהיה קיים אז בשוק המקומי - וסיפקו הכשרה לפוליטיקאים במדינות קומוניסטיות לשעבר כיצד להיות מנהיגים 'מערביים' יותר.

בדיווח שהובא באתר וואלה! נכתב בשמו של אלן כי הפוליטיקאים בברית המועצות היו ידועים בטכניקת הדיבור התוקפנית שלהם והדיפלומטיה הלא שגרתית - כמו במקרה הידוע לשמצה בשנת 1960 כשבעצרת הכללית של האו"ם, מנהיג ברית המועצות ניקיטה חרושצ'וב חלץ את נעלו ודפק אותה על השולחן כדי להדגיש את תגובתו הזועמת לנאום שלא מצא חן בעיניו של הנציג הפיליפיני.

סוכן הקג"ב לשעבר פוטין בדיוק מונה אז לסגן על ידי ראש העיר החדש של סנט פטרסבורג, אנטולי סובצ'ק. כפי שסיפר אלן - המוכר כבר שנים רבות בתור 'מר שפת הגוף', הנסיבות מאחורי פגישתו עם נשיא רוסיה לעתיד היו מקריות. "קבענו שלוש פגישות עם הנשיא בוריס ילצין, אבל הוא מעולם לא הופיע. ואז אחד מאנשי צוות הצילום שלנו שתיעד את ביקורנו אמר לנו שהוא מכיר את אנטולי סובצ'ק, הפוליטיקאי הראשון שנבחר רשמית ברוסיה. אמרנו לו שנראה לו איך להופיע נכון בטלוויזיה. הוא אהב את הרעיון והסכים לפגוש אותנו בארמון החורף המפורסם של סנט פטרסבורג. אבל ביום הפגישה שלנו, הוא לא יכול היה להגיע, אז הוא שלח את סגנו במקומו. אחד בשם ולדימיר פוטין".

באותה תקופה, פוטין לא היה דמות ידועה ברוסיה, למרות שהעבר שלו בקג"ב היה מוכר. הרושם הראשוני של אלן ממנו היה שהגבר בגובה 1.70 מ' הוא נמוך בהרבה ממה שציפה, אבל על מה שהיה חסר לו בגובה, הוא פיצה במוחו המבריק. "הוא למד מהר, וקלט במהירות את מה שלימדתי אותו", אמר. "מאוחר יותר ראיתי אותו משתמש באותן טכניקות שפת גוף שלימדתי אותו בהופעות שלו בטלוויזיה".

אלן טוען שהתנהגותו של פוטין השתנתה באופן משמעותי בערך בחודש האחרון. "הוא העלה הרבה משקל, הוא סוחב הרבה שומן", אמר, "השמועות בקרב רבים מחבריי ברוסיה הן שיש לו סרטן המעי הגס. עלייה במשקל היא לרוב סימפטום לטיפול בסרטן כזה.

"פוטין תמיד היה חובב כושר", הוא הוסיף, "ברור שכרגע הוא לא מתאמן. אז שמועות משתוללות ברוסיה על כך שיש לו סרטן, או התחלה של פרקינסון".

עם זאת, הוא אומר שגם ההתנהגות ושפת הגוף של פוטין שונים כעת באופן דרסטי. "הוא כבר לא ה'מנהל' הבטוח והאחראי, הוא אדם שמרחיק ממנו את כולם".

בהתייחסו ל"שולחן הארוך באופן אבסורדי" של פוטין בו הוא צולם בשבועות האחרונים, הוא אמר כי מיקומו "בקצה השני עם הגב לקיר או לחלון" מראה כאילו הוא "מצפה להתקפה". הוא מיתג את זה כסימפטום ל"פרנויה הולכת וגוברת" של פוטין, והעריך שאולי זה סימן של מישהו שהיה מבודד מדי בזמן המגיפה.

"העלייה במשקל משמעותית, וכך גם הריחוק. הוא מרחיק ממנו את כולם אל הצד הנגדי של החדר. ברור שמשהו קורה לו בראש. הוא לא רוצה להיות ליד אנשים".

בנאום שנשא לאחרונה, הזהיר פוטין כי "הפטריוטים יודעים איך למצוא את הבוגדים" - מה שרחוק מאוד מהתדמית הקרה והמחושבת שנהג להקרין.

אלן, כך בכתבה שהובאה באתר וואלה, סבור שמחלתו, בין אם היא פיזית ובין אם היא נפשית, יכולה להסביר את מעשיו באוקראינה. "פוטין בן 69 עכשיו", הוא אמר. "הוא תמיד היה פטריוט. אם הוא התכוון בעבר לעשות מהלך צבאי נגד אוקראינה, יכול להיות שעם המחלה שלו כעת הוא חושב, 'לכל הרוחות, אני נכנס'".

אלן, שנסע לרוסיה מדי שנה בשלושת העשורים האחרונים לפני פרוץ מגפת הקורונה, אומר שראה את הנשיא פוטין בפעם האחרונה ב-2014 באולימפיאדת החורף בסוצ'י. "הוא נראה כמו שהוא נראה ב-1991", אמר. "לא נראה אז שינוי מהותי בגישה או בהתנהגות שלו מאז שהקומוניזם נפל. השינוי הזה הוא דבר שקרה לאחרונה, והוא קשור לפנים הנפוחות שלו".

בסרטון שפורסם לאחרונה נראה היה שיש לו קשיים בהליכה, בעוד שהוא היה "דל אנרגיה" באופן ניכר בהופעותיו בתקשורת.

ביום שישי ערך פוטין עצרת ברוסיה שבה הוא נפנף את אגרופו באוויר ונראה כמו עריץ הוזה. הטלוויזיה הממלכתית הרוסית הפסיקה באופן מסתורי את נאומו של הנשיא בזמן שהוא שיבח את חייליו באוקראינה, ובקרמלין טענו שמדובר בתקלה טכנית.

מספר מומחים לשפת גוף שצפו בנאום טענו שהשינויים שעברו על פוטין מצביעים על כך שהוא עלול להיות חולה מאוד ווכל שהתנהגותו הולכת ונעשית יותר ויותר מעורערת, הספקולציות לגבי מצבו הנפשי והגופני של פוטין רק ילכו ויגברו.

מלחמת אוקראינה רוסיה ולדימיר פוטין שפת גוף

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד