י' אייר התשפ"ד
18.05.2024
האלימות תחמיר

ארה"ב: רוסיה "נכשלה" בהשגת יעדים באוקראינה

היועץ לביטחון לאומי של ארצות הברית, אמר כי נשיא ארה"ב יטיל "סנקציות נוספות" נגד רוסיה במהלך ביקורו באירופה השבוע. "רוסיה לא הצליחה להשיג את מטרותיה באוקראינה" אמר היועץ

פוטין
פוטין צילום: אתר הקרמלין

היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב, ג'ייק סאליבן, הזהיר כי למרות הכישלונות הרוסיים לכאורה, המלחמה לא תסתיים "בקלות או במהירות".

בשיחה מהבית הלבן לתקשורת אמר סאליבן, שרוסיה הציבה לעצמה שלוש יעדים כשהחלה בפלישה שלה. הכנעת אוקראינה, חיזוק כוחה ויוקרתה של מוסקבה וחלוקת המערב.

"רוסיה נכשלה עד כה בבירור בהגשמת שלושת היעדים. למעשה, היא השיגה עד כה את ההיפך", אמר סאליבן, והוסיף כי "אוקראינים אמיצים סירבו להיכנע לכוחות הרוסים".

"למרות שרוסיה עשויה להשתלט על שטח נוסף בפעולות הצבאיות האכזריות הללו, היא לעולם לא תיקח את המדינה מהעם האוקראיני" אמר. ובכל זאת, סאליבן חוזה כי האלימות תחמיר בעתיד הקרוב. "יהיו ימים קשים באוקראינה - הקשים ביותר לכוחות האוקראינים בחזית ולאזרחים תחת ההפצצה הרוסית", אמר.

למרות הצהרות ארה"ב לפיהן הפלישה של רוסיה נעצרת, הנשיא ולדימיר פוטין הדגיש לאחרונה כי המלחמה מתפתחת "בהצלחה, בהתאם לתוכניות שאושרו מראש".

כפי שדווח, ביידן יטוס לראשונה לבריסל כדי להשתתף בפסגת חירום של נאט"ו ביום חמישי, והוא צפוי גם להיפגש עם מנהיגי האיחוד האירופי במושב של המועצה האירופית, אמר סאליבן. "הוא יצטרף לשותפים שלנו בהטלת סנקציות נוספות על רוסיה ובהחמרת הסנקציות הקיימות כדי להבטיח אכיפה חזקה", אמר סאליבן לכתבים. הוא גם אמר כי ביידן יכריז על "פעולה משותפת לצמצום התלות של אירופה בגז הרוסי".

נשיא ארה"ב יבקר לאחר מכן בפולין , שם יקיים שיחות עם הנשיא אנדז'יי דודה וייפגש עם חיילים אמריקאים המוצבים במדינה, אמר סאליבן.

מלחמת אוקראינה רוסיה ג'ו ביידן ארצות הברית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד