כ"ה אייר התשפ"ד
02.06.2024
החרם השערורייתי והסוף המרגש

ההנהלה הזהירה: התלמידים שישתתפו בחתונת היתום - יסולקו מהישיבה

אחת הישיבות המוכרות בירושלים נקטה באקט חסר רגישות נגד תלמיד ישיבה, יתום, ובהחלטה שערורייתית אסרה על תלמידיה להשתתף בחתונתו | הסיבה: החתן נטל חלק פעיל בחתונה "מודרנית" בעבר | אם החתן התחננה להנהלת הישיבה - אך סורבה | הפרטים המלאים

ההנהלה הזהירה: התלמידים שישתתפו בחתונת היתום - יסולקו מהישיבה
הסוף המרגש בחתונת החרם צילום: צילום מסך

בחור יתום מאב שלמד באחת הישיבות בירושלים התחתן אמש (חמישי) בשעה טובה, אך להפתעתו כשיצא מחדר הייחוד נדהם לגלות את רחבת הריקודים שוממה לאחר שחבריו לישיבה לא הגיעו.

החתונה המדוברת נערכה באולם הכרמים בבית שמש. החתן הוא תלמיד של אחת הישיבות בירושלים בהן נהוג שכל הבחורים יוצאים בהסעה מאורגנת לחתונות חבריהם.

האולם הריק

הפעם נקטה הישיבה באקט חסר רגישות בעליל, על אחת כמה וכמה כשמדובר בבחור יתום מאב, ואסרה על הבחורים להשתתף בשמחה. הישיבה החרימה את חתונת הבחור היתום, תוך אזהרה נחרצת כי בחור שיימצא בחתונה לא יוכל לשוב לישיבה. הסיבה לחרם כך נודע ל'בחדרי חרדים' היא העובדה שהחתן היה שותף פעיל בחתונה "מודרנית" של אחד מתלמידי הישיבה שהתקיימה קודם לכן.

בפתק שנתלה על לוח מודעות בין כותלי הישיבה נכתב כי: "מטעם ההנהלה הרוחנית אין להשתתף מחר יום חמישי בחתונה בשופ"א, ואף הכריזו על סדר שלישי כרגיל". החתן שהתוודע למצב, קיווה בכל מאודו כי הנהלת הישיבה תחזור בה מההחלטה הקשה וחבריו יגיעו לשמח אותו ביום הגדול בחייו.

אחד המשתתפים שנכח באולם בבית שמש, שוחח עם כתב 'בחדרי חרדים', ומה שסיפר היה לא פחות ממזעזע: בעיצומה של החופה חייגה האלמנה, אם החתן, לאחד הגורמים בישיבה, וביקשה בתחנונים להפוך את ההחלטה הפוגענית אך ללא הועיל, ותחנוניה של האלמנה הבוכייה שהבינה שחתונת בנה נהרסת - נפלו על אוזניים אטומות.

החתן היתום שיצא מחדר הייחוד כדי לרקוד עם חבריו ביום השמח בחייו, התוודע לאולם שהיה ריק מחוגגים, שב על עקבותיו והסתגר בחדר ייחוד כשעה וחצי.

אך הסוף היה מפתיע ומרגש במיוחד.

סוף מרגש ומפתיע

אנשים רבים שנחשפו לסיפור הכואב דרך הרשתות החברתיות התגייסו והגיעו בהמוניהם לשמח חתן וכלה, בין המשמחים הרבים היו תלמידי ישיבת 'מתמידים' הקדושה שהתגייסו בהמוניהם ונטלו חלק פעיל בריקודים. "מי כעמך ישראל".

 

 

 

 

 

 

חרם ישיבה יתום אלמנה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 89 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד