ז' סיון התשפ"ד
13.06.2024
הבעלים ימכור את המדליה

העיתון העצמאי האחרון ברוסיה, נסגר עד תום המלחמה

העיתון הרוסי Nóvaya Gazeta, בבעלותו של חתן פרס נובל לשלום דמיטרי מוראטוב והעצמאי היחיד שנותר במדינה, הודיע ​​אתמול על סגירתו הזמנית עד לסיום מה שמכונה ברוסיה "המבצע הצבאי המיוחד" (הפלישה לאוקראינה), בשל סדרת האזהרות שקיבל הבעלים מרגולטור התקשורת הרוסי

העיתון העצמאי האחרון ברוסיה, נסגר עד תום המלחמה
שער סגור. אילוסטרציה צילום: unsplash

נובאיה גאזטה, העיתון העצמאי האחרון ברוסיה, נסגר עד תום המלחמה. העיתון קיבל אזהרות מרגולטור התקשורת הרוסי. (אחראי על התקשורת) על רקע הלחץ שגובר נגד העיתונות החופשית מצד משטר פוטין.

"קיבלנו שתי אזהרות מרוסקומנדזור (אחראי על התקשורת), אז מוטב שנסגור, כי אם נקבל אזהרה שלישית הם יכולים לקחת לנו את הרישיון שלנו וזה אומר את היעלמותנו", אמרה נדז'דה פרוזנקובה, דוברת העיתון, לסוכנות הידיעות EFE. היא אמרה כי העיתון יפסיק להופיע בפרינט, וגם בגרסה המקוונת שלו. לטענתו, יש לעיתון 40 מיליון ביקורים חודשיים.

"אין פתרון אחר עבורנו, זאת החלטה איומה וכואבת. אבל עלינו להגן אחד על השני", כתב דמיטרי מוראטוב במכתב לקוראי היומון. לדבריו, חדר החדשות שלו עובד כבר 34 ימים "בתנאים של צנזורה צבאית" מאז החלה מוסקבה במתקפה נגד אוקראינה.

מוראטוב מציין כי העיתונאים שלו סיקרו את אזורי הלחימה באוקראינה ודיווחו על היקף "האובדן וההרס". מוראטוב הוסיף כי: "ניסינו להבין כיצד העם שלנו איפשר לשתי מלחמות להתנהל בו זמנית: אחת, של כיבוש, באוקראינה, ואחרת, כמעט אזרחית, בבית, ברוסיה". ב-22 במרץ הודיע ​​מוראטוב כי הוא מוכר את מדליית פרס נובל שלו לטובת הפליטים האוקראינים.

העיתון נובאיה גאזטה זכה לביקורת מצד הממשלה ברוסיה, על כך שלא פירט על ארגון לא ממשלתי שהוזכר באחד ממאמריו שהוא כביכול "סוכן זר" על ידי השלטונות הרוסיים, כנדרש בחוק.

העיתון קיבל אזהרה ראשונה ב-22 במרץ, ואזהרה שנייה ביום שני האחרון. העיתון כבר הפסיק לדווח על המערכה הצבאית הרוסית, לאחר העברת החוק של קנסות חמורים ועד 15 שנות מאסר על הפצת מה שהרשויות מחשיבות "מידע כוזב" על הצבא הרוסי.

העיתון השיק את המהדורה הראשונה שלו בת אלף עותקים ב-1 באפריל 1993. מיכאיל גורבצ'וב קנה שמונה מחשבים בחלק מהכסף שקיבל כפרס נובל לשלום (ב-1990), מה שאפשר למורטוב ועמיתיו להקים את העיתון לאחר הנפילה של ברית המועצות. בשבועות האחרונים סגרו השלטונות ברוסיה את שני כלי התקשורת האחרים הביקורתיים ביותר כלפי הקרמלין: תחנת הרדיו "הד מוסקבה" וערוץ הטלוויזיה "דוז'ד".

מלחמת אוקראינה רוסיה עיתון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד