י' אייר התשפ"ד
18.05.2024
אב הניצול התקשר להודות לאדמו"ר

מדהים: הסגולה להינצל מפיגועים של ערבים

אביו של מנחם אנגלנדר, ניצול הפיגוע הרצחני בבני ברק, תולה את נס הצלתו בסגולה שפרסם הרבי מביאלא מרמת אהרן בספרו 'עיוני הלכות'. מאז הוא ומשפחתו מקפידים על כך • הסיפור המלא ב'בחדרי חרדים' 

מדהים: הסגולה להינצל מפיגועים של ערבים
הניצול מהפיגוע מנחם אנגלנדר צילום: באדיבות המצלם

בפיגוע הנורא בשבוע שעבר ביום שלישי בבני ברק, התפרסם נס ההצלה של חובש מד"א, ר' מנחם אנגלנדר, שיצא מביתו לאחר שקיבל דיווח על יריות ואז הגיח למולו המחבל שניסה לירות עליו, אך נתקל במעצור בנשק, ובכך ניצלו חייו של מנחם שערך השבת קידוש ענק בשטיבל של גור ברחוב אברבנאל בבני ברק.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי למחרת בבוקר טלפן אביו של מנחם -  הרה"ג רבי יואל אנגלנדר, המשמש כמו"ץ בקהילת גור בחיפה לאדמו"ר מביאלא מרמת אהרן, שחיבר את סדרת הספרים הנודעים 'עיוני הלכות' וביקש להודות לרבי מביאלא שלדברי האב חיי בנו ניצלו בזכות סגולה שהרבי כתב בספרו עיוני הלכות. 

הסגולה מספרו של הרבי מביאלא

האב הצביע על חלק ב' של הספר, שם בעמוד שע"ב נכתב שהרבי מביאלא ביקש מהגה"צ רבי אלחנן הלפרין זצ"ל, גאב"ד רדומישלא המתגורר בשכונת גולדרס גרין בלונדון, הסכמה לספרו, אמר לו הרב הלפרין, ששמע מחכמי הספרדים בירושלים שיש סגולה להנצל מרציחת הישמעאלים, כל המקפיד שלא לשוח לאחר שיוצא מבית הכסא עד שנוטל ידיו וכן ליטול ג' פעמים לסירוגין על ידיו יינצל מהם. 

הרב אנגלנדר מספר לרבי שלפני כעשור ראה את הסגולה זאת בספר 'עיוני הלכות' ומאז מקפיד מאד בדבר זה הוא וכל משפחתו ותולה את הצלת בנו בדבר הזה. 

מחבר הספר הרבי מביאלא מרמת אהרן. צילום: שוקי לרר

ל'בחדרי חרדים' נודע עוד כי הרה"צ רבי אברהם אביש רבינוביץ, בנו של הרבי מביאלא, המשמש כר"מ בישיבת קוידינוב בבני ברק, ניצל אף הוא מהפיגוע כיוון שעמד ברח' הרצל בזמן שהמחבל ירה בפנים ומיד ברח לתוך אחד הבניינים - ועוד הספיק לראות את האופנוע שעליו רכבו השוטרים שחיסלו את המחבל (אחד מהם נהרג) חולף על פניו ולאחר שניות ראה שהם מחסלים את המחבל. 

השבוע גם סופר כי הרה"צ רבי ישראל קאהן, בן האדמו"ר מתולדות אברהם יצחק, סיפר כי גם הוא מקפיד על הסגולה מחכמי הספרדים ולפני 22 שנה גם ניצל מערבי אכזרי שכיוון אליו סכין וניסה לדוקרו ובדרך נס ניצל. 

ההזמנה לקידוש של מנחם אנגלנדר

פיגוע בבני ברק ביאלא רמת אהרן סגולה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד