ו' אייר התשפ"ד
14.05.2024
נמנע אסון מחריד

מאבטח בית ספר נעצר; פרסם כי הוא רוצה לירות בהורים וילדים

איש המשמר הלאומי לשעבר שעבד כמאבטח בבית ספר יהודי במדינת אוהיו בארה"ב, נעצר לאחר שפרסם כי הוא רוצה לירות בילדים במגרש המשחקים ובהוריהם בזמן שהם אוספים אותם מבית הספר בתום יום הלימודים

מאבטח בית ספר נעצר; פרסם כי הוא רוצה לירות בהורים וילדים
צלליות אנשים. אילוסטרציה צילום: unsplash

איש המשמר הלאומי לשעבר שעבד באבטחה בבית ספר יהודי פרטי, במדינת אוהיו בארצות הברית, נעצר בגין איומי טרור לירות בתלמידים ובהוריהם. תומס דוולין, בן ה-24, שעבד כמאבטח ב'אקדמיה לתורה', בית ספר יהודי פרטי בקולומבוס, הואשם ביום שישי בכך שרצה לפגוע בתלמידים, את הדברים כתב באפליקציית הודעות עם חברים אחרים במשמר הלאומי. כך דיווחה רשת ABC.

באחד הפוסטים הוא כתב, כי "מגרש המשחקים עומד להפוך למצב של הגנה עצמית, אני רוצה לירות בהורים שבאים לאסוף את ילדיהם". המשטרה עצרה את דוולין ביום רביעי האחרון, ומאז הוא עצור בכלא של מחוז פרנקלין כשהוא עומד בפני שימוע שנקבע ל-8 באפריל. התובעים אמרו כי הוא פוטר והושעה מהמשמר הלאומי.

החשוד דוולין כתב מילים דומות על אפרו אמריקאים, נשים ופקידי אכיפת חוק, כך דיווחה רשת ABC. התובעים אמרו שלאחר פרסום הפוסט, המשמר הלאומי הורה לחברים לסגור את הצ'אט בו נכתבו הדברים.

תומס דוולין. מתוך חשבון הלינקדין שלו.

עוד דווח, כי דוולין וחברי המשמר הלאומי האחרים יצרו מיד צ'אט נוסף באפליקציית הצ'אטים של טלגרם. משטרת קולומבוס גילתה את הצ'ט עם כל מה שתומס דוולין כתב, כאשר אמו של אחד החברים, גילתה את הצ'אט.

ג'ואל מרקוביץ', נשיא הארגון היהודי המקומי, הודה לאישה שהזעיקה את המשטרה ואמר: "המעשים שלה למעשה עזרו לנו במה שיכול היה להיות תקרית מחרידה". משטרת קולומבוס, שתגברה את האבטחה בבית הספר, אמרה כי האירוע עדיין בחקירה. כך דיווח ה'דיילי מייל'.

ארגון 'ג'ואיש קולומבוס' (JewishColumbus) ארגון של הקהילה היהודית המקומית, הגיב ומסר כי הפוסטים של דוולין הם "אקט של אנטישמיות' המכוונות למשפחות היהודיות שעליהן היה אמור להגן, במשך זמן רב מדי יהודים מאוימים נפשית ופיזית במרחבים מקוונים, בבתי ספר, באוניברסיטאות ובקהילה שלנו, רטוריקה אנטישמית מולידה קיצוניות ואין לה מקום בקהילה שלנו".

מאבטח בית ספר יהודי סיכול פיגוע אוהיו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד