כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
ניו ג'רזי התגייסה עבור ילדי אוקראינה

הגאון הצדיק רבי שמעון גלאי: "הצלה רוחנית גדולה עוד יותר מהצלה גשמית"

את הדברים אמר הגאון הצדיק רבי שמעון גלאי בדינר השלושים לרשת שובו, שהתקיים בניו ג'רזי, והשנה בסימן הצלת ילדי אוקראינה. במעמד הגדול השתתפו חברי מועצת גדולי התורה הגר"ש קמינצקי, הגר"מ קוטלר, הגר"א ברודני והגר"י חברוני. קודם למעמד התקבלו נגידי הרשת לברכה אצל הגר"ש גלאי ששיבח את מסירותם להצלת ילדי ישראל

הגאון הצדיק רבי שמעון גלאי: "הצלה רוחנית גדולה עוד יותר מהצלה גשמית"
דינר שובו בניו ג'רזי צילום: באדיבות המצלם

בניו ג'רזי שבארצות הברית התקיים הדינר המסורתי המתקיים מדי שנה עבור רשת בתי הספר של 'שובו' בארץ הקודש. הדינר התקיים זה השנה השלושים, מאז נוסדה הרשת על ידי מרן הגאון הגדול רבי אברהם פאם זצ"ל. השנה עמד הדינר בסימן הצלת ילדי אוקראינה אשר נקלטים אחר מאבקים מרובים על ידי רשת 'שובו' המתמחה בלימודים ובחינוך בשפה האוקראינית.

כאות הוקרה על מסירותם הרבה של נגידי הרשת, הגיע במיוחד מהארץ הגאון הצדיק רבי שמעון גלאי שאף נשא את הנאום המרכזי והלהיב את לבבות העוסקים במלאכת הצלת ילדי ישראל.

בדינר השתתפו כחמש מאות נגידים, ובראשם גדולי הדור חברי מועצת גדולי התורה דאמריקה הגאון הגדול רבי שמואל קמינצקי ראש ישיבת פילדלפיה, הגאון הגדול רבי מלכיאל קוטלר ראש ישיבת ליקווד, הגאון הגדול רבי אליהו ברודני ראש ישיבת מיר ארה"ב, הגאון רבי יוסף חברוני ראש ישיבת חברון, רבני קהילות בארצות הברית, בניו הרבניים של מייסד הרשת הגר"א פאם זצ"ל, מנכ"ל רשת 'שובו' בארה"ק הרב חיים מיכאל גוטרמן, ראשי 'שובו' בארה"ב הרב אברהם בידרמן והרב יוסף הוך, הרב שימי אלבוים מנהל הרישום של הרשת שסקר בפני הנוכחים את גרף הקליטה של עולי אוקראינה, ח"כ הרב יעקב אשר ואישי ציבור נוספים מהארץ ומחו"ל.

קודם הדינר התקיים מעמד קבלת פנים יוקרתי, כשראשי התורמים זוכים להתקבל בפרטיות לברכה אצל הגאון הצדיק הגר"ש גלאי שיצא מגדרו להרעיף עליהם מברכותיו. לאחר מכן החל הדינר עצמו כאשר בראש הדינר עומד הרה"ג רבי חיים אריה גינזבורג מרבני הקהילות דניו יורק.

במהלך הדינר התקיימו ארבע הקדשות על ידי נדיבים שזכו להוקרה מיוחדת על הקדשת כיתה מיוחדת באחד מבתי הספר של הרשת: ה"ה הרב מנחם אוגענשטיין ומשפ', הרב דב שכטר ומשפ', הרב יצחק סאסמאן ומשפ', הרב זאבי הרץ ומשפ'.

תחילה נשא דברים ראש ישיבת מיר הגר"א ברודני ששיבח את ראשי שובו בארה"ב הנגידים הרב אברהם בידרמן והרב יוסף הוך שעומדים לצד הרשת יומם ולילה במסירות נפש ממש. לאחר מכן הפתיעו מנהלי הרשת את הנגיד הרב יוסף הוך עם מגילה ענקית ובה עשרת אלפים שמות של תלמידי הרשת.

במהלך הדינר הועלה על נס זכרו של מרן שר התורה זצ"ל שתלמידי הרשת היו קרובים לליבו מאוד, ואף קיבל אותם בביתו פעמים רבות לברכה ובחינה. מאות המשתתפים צפו במצגת מרגשת מדבריו של שר התורה לתלמידי הרשת ולתומכיה.

בשיאו של המעמד נשא דברים נרגשים הגאון הצדיק רבי שמעון גלאי שבמשך דקות ארוכות הלהיב את המשתתפים על החשיבות העצומה של הצלת ילדי ישראל. הגר"ש גלאי סיפר דברים ששמע מרבי חיים על חשיבות פעילות הרשת, והוסיף כי בוודאי בימים אלו שבהם 'שובו' קולטים את ילדי אוקראינה שמגיעים ארצה, הרי שחשיבות פעילותם הקדושה עולה לאין שיעור.

"כל המציל נפש אחת מישראל כאילו קיים עולם מלא, זה מדובר על מצליל נפש אחת בגשמיות, קל וחומר על מי שמציל נפש ברוחניות, וקל וחומר בן בנו של קל וחומר מי שמציל נפשות רבות, הרי אין שיעור ואין גבול לזכות הגדולה שעומדת לו ולכל בניו ובני ביתו, ובוודאי יזכה לשפע ברכה והצלחה ברוחניות ובגשמיות ולכל טוב".

ברכה מיוחדת הרעיף הגר"ש גלאי על ראשם של מנהלי הרשת בארצות הברית ובארץ, ובראשם מנכ"ל הרשת הרב חיים מיכאל גוטרמן אשר משקיע את כל כולו עבור תלמידי הרשת שהם כמו בניו ובנותיו ממש.

בסיום הדינר התקיים קומזיץ מיוחד כאשר הנגידים יושבים לשיר במשך שעה ארוכה שיר נשמה והתעוררות.

שובו הרב שמעון גלאי ניו ג'רזי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד