כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
שליטה מוחלטת

חברו של פוטין ניצח בהונגריה: קדנציה רביעית ברציפות

ויקטור אורבן, ניצח הלילה בבחירות בהונגריה, שש מפלגות התאחדו מולו, אך זה לא הספיק "יש לנו ניצחון כזה שאפשר לראות אותו מהירח, אבל בטוח שאפשר לראות את זה מבריסל". אורבן התייחס לבריסל בירת האיחוד האירופי איתם יש לו ויכוחים רבים

חברו של פוטין ניצח בהונגריה: קדנציה רביעית ברציפות
ויקטור אורבן צילום: מהטוויטר שלו

למרות סקרי דעת קהל שחזו מרוץ צמוד יותר, מפלגת פידס של ויקטור אורבן ההונגרי, ניצחה בקלות ברוב חלקי המדינה. מנהיג האופוזיציה פיטר מרקי-זאי אפילו לא הצליח לנצח במחוז שלו, שבו כיהן כראש העיר. "יש לנו ניצחון כזה שאפשר לראות אותו מהירח, אבל בטוח שאפשר לראות את זה מבריסל", אמר אורבן בנאומו ביום ראשון בלילה, מה שמסמל מתיחות ארוכת שנים של ממשלתו עם מנהיגי האיחוד האירופי.

"נזכור את הניצחון הזה עד סוף חיינו כי היינו צריכים להילחם נגד כמות עצומה של יריבים", אמר אורבן, תוך שהוא מצטט מספר אויבים פוליטיים שלו כולל השמאל ההונגרי, "ביורוקרטים בבריסל, התקשורת הבינלאומית, וגם את נשיא אוקראינה, מעולם לא היו לנו כל כך הרבה מתנגדים בו זמנית".

אורבן השיג שליטה במערכת המשפט, בתקשורת ובמוסדות החינוך של הונגריה במהלך 12 שנות כהונתו בשלטון, אשר עתידה להארך עד 2026. הוא דוחף לקדם חקיקה נגד מהגרים ודיבר על כוונתו לבנות מדינה "לא ליברלית" בתוך האיחוד האירופי.

מאז פלישת רוסיה לאוקראינה, אורבן פעל בעיקר להתרחק מהמלחמה. הוא תמך ברוב הסנקציות של האיחוד האירופי נגד רוסיה מאז שהיא פלשה לאוקראינה, אך התנגד ללכת רחוק יותר. עוד לפני הפלישה, היו לאורבן מערכת יחסים מתוחה עם האיחוד האירופי. ממשלתו נפגעה על ידי בכירים בגוש בנושאי שלטון החוק. מוקדם יותר השנה, בית המשפט העליון באירופה איפשר לאיחוד האירופי לחסום מימון להונגריה ולפולין בגין הפרת זכויות דמוקרטיות.

ויקטור אורבן\\צילום: מתוך הטוויטר שלו

עם כמעט 86% מהקולות שנספרו ביום ראשון בלילה, מפלגת 'פידס' הייתה בדרך להגדיל את הרוב הפרלמנטרי שלה על ידי זכייה ב-135 מושבים בפרלמנט המונה 199 חברים, תוך ריסוק גוש אופוזיציה בן שש מפלגות שהתאחד כדי ליצור חזית משותפת שמטרתה להפיל את אורבן.

"הניצחון הזה הוא אחד שצריך לזכור, אולי אפילו למשך שארית חיינו, כי היה לנו את מגוון היריבים הגדול ביותר להכריע. השמאל בבית, השמאל הבינלאומי, הביורוקרטים בבריסל, הכסף של אימפריית סורוס, התקשורת הבינלאומית ואפילו הנשיא האוקראיני בסופו של דבר", אמר לקהל. אורבן לא עומד לצד אוקראינה במאת האחוזים כמו שאר מדינות אירופה.

הוא סירב לאפשר אספקת נשק לאוקראינה או לאפשר לסיוע צבאי לעבור דרך שטח הונגריה, מה שהכעיס את בעלי ברית נאט"ו ואת זלנסקי, שסימן אותו כתומך האירופי היחיד של פוטין.

אורבן, שיצר מערכת יחסים קרובה עם נשיא רוסיה ופגש אותו 12 פעמים, התחיל את מסע הבחירות שלו לאחר פרוץ המלחמה ב-24 בפברואר ומיקם את 'פידס' כ"מפלגת השלום", ונשבע להישאר מחוץ למלחמה עליה התעקש כי "אין למלחמה שום קשר להונגריה".

ויקטור אורבן הונגריה בחירות ניצחון ולדמיר פוטין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד