ז' אייר התשפ"ד
15.05.2024
הפרה מתמשכת

ארה"ב לוחצת להשעות את רוסיה מארגון זכויות האדם של האו"ם

ארה"ב תבקש מהעצרת הכללית של האו"ם להשעות את רוסיה ממועצת זכויות האדם, כך אמרה שגרירת ארה"ב באו"ם, לאחר שהחיילים הרוסים רצחו מאות אזרחים

ארה"ב לוחצת להשעות את רוסיה מארגון זכויות האדם של האו"ם
מטה האו"ם בז'נבה צילום: מייקל טגיסטמן. באדיבות הקונגרס היהודי העולמי

ארה"ב לוחצת להשעות את רוסיה מארגון זכויות האדם של האו"ם, בהצבעת רוב של שני שליש על ידי החברים המונים 193 נציגים בניו יורק, יכולה להשעות מדינה בשל ביצוע מתמשך של הפרות גסות ושיטתיות של זכויות אדם.

"ההשתתפות של רוסיה במועצת זכויות האדם היא פארסה", אמרה שגרירת ארה"ב באו"ם לינדה תומס-גרינפילד בביקור ברומניה. כך דווחה סוכנות הידיעות רויטרס, "וזה לא נכון, וזו הסיבה שאנו מאמינים שהגיע הזמן שהעצרת הכללית של האו"ם תצביע להסיר אותם". תומס-גרינפילד אמרה שהיא רוצה לקיים את ההצבעה השבוע.

מאז החלה פלישת רוסיה לאוקראינה ב-24 בפברואר, האספה אימצה שתי החלטות המגנות את רוסיה ב-140 קולות בעד. מוסקבה עדיין מתעקשת שהיא מבצעת "מבצע מיוחד" לפירוז אוקראינה. אך למעשה מוסקבה מחריבה את אוקראינה וטובחת באלפי אזרחים.

"המסר שלי לאותן 140 מדינות שעמדו יחד באומץ, כי התמונות מתוך בוצ'ה וההרס ברחבי אוקראינה מחייבות אותנו כעת להתאים את המילים שלנו למעשים", אמרה תומס-גרינפילד לכתבים בביקור ברומניה.

שגריר רוסיה באו"ם גנאדי גאטילוב, אמר כי יוזמה כזו לא תזכה לתמיכה ברוב. "וושינגטון מנצלת את המשבר באוקראינה לטובתה בניסיון להרחיק או להשעות את רוסיה מארגונים בינלאומיים, כולל מועצת זכויות האדם כאן בז'נבה", אמר גאטילוב.

רוסיה נמצאת בשנה השנייה שלה בתקופת כהונה של שלוש שנים במועצה המונה 47 חברים, שאינה יכולה לקבל החלטות משפטיות מחייבות אך החלטותיה שולחות מסרים פוליטיים חשובים והיא יכולה לאשר חקירות בינלאומיות.

בחודש שעבר היא פתחה בחקירה על האשמות על הפרת זכויות אדם, כולל פשעי מלחמה באוקראינה מאז פלישת רוסיה. 32 חברים הצביעו בעד ההחלטה שהביאה אוקראינה. רוסיה ואריתריאה הצביעו נגד, 13 מדינות נמנעו.

מלחמת אוקראינה רוסיה מועצת זכויות האדם ארצות הברית מועצת האום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד