ז' אייר התשפ"ד
15.05.2024
חזית עולמית

ה'ניו יורק טיימס': "אפילו שר החוץ הישראלי גינה את הרציחות ברוסיה"

המחיר ההרסני של המלחמה בין פוטין לאוקראינה מתברר יותר ככל שהכוחות הרוסיים נסוגים מסביבת קייב. מנהיגי העולם הבטיחו עוד סנקציות, אך הזוועות בערים מסביב קייב לא משאירות את העולם אדיש

ה'ניו יורק טיימס': "אפילו שר החוץ הישראלי גינה את הרציחות ברוסיה"
משרדי הניו יורק טיימס צילום: סרג' אטל, פלאש 90

ה'ניו יורק טיימס' מדווח על הזוועות שביצעו הרוסים באוקראינה, ומציין כי אפילו יאיר לפיד גינה את רוסיה.

"אפילו יאיר לפיד, שר החוץ של ישראל, שנזהר מלפגוע במוסקבה, אמר כי "אי אפשר להישאר אדיש מבפנים אחרי התמונות הנוראיות מהעיר בוצ'ה" נכתב ב'ניו יורק טיימס'. "פגיעה מכוונת באוכלוסייה אזרחית היא פשע מלחמה ואני מגנה זאת בחריפות", אמר לפיד. גם ראש ממשלת בריטניה, בוריס ג'ונסון, גינה את "ההתקפות הנתעבות של רוסיה נגד אזרחים חפים מפשע באירפין ובבוצ'ה".

"השלטונות הרוסיים יצטרכו לענות על הפשעים האלה", אמר נשיא צרפת, עמנואל מקרון. ראש ממשלת פולין, מתאוש מורבייצקי, כינה את פעולות הצבא הרוסי בבוצ'ה ובערים אחרות סביב קייב "מעשי רצח עם". ומזכ"ל האו"ם, הביע "זעזוע" מהתמונות של אזרחים מתים, ואמר: "חיוני שחקירה עצמאית תוביל לאחריות יעילה".

עיתונאים מה'ניו יורק טיימס', ומסוכנות הידיעות AP וכלי חדשות בינלאומיים אחרים שהגיעו לבוצ'ה, ולערים סמוכות. צילמו גופות בלבוש אזרחי פזורות ברחובות ולפחות תשע מהן שוכבות יחד בחצר. בכמה מקרים, הידיים היו קשורות מאחורי הגב. כך דווח ה'ניו יורק טיימס'.

"אנחנו מושמדים, וזה קורה באירופה של המאה ה-21", אמר נשיא אוקראינה, וולודימיר זלנסקי, בראיון לרשת CBS. שרת ההגנה של גרמניה, כריסטין למברכט, אמרה, כי "לאור הזוועות בבוצ'ה, על הגוש האירופי לשקול לאסור על יבוא גז רוסי". צ'ארלס מישל, נשיא המועצה האירופית, אמר, כי "סנקציות נוספות של האיחוד האירופי נגד רוסיה בדרך".

עד ראייה אחד שצוטט בדו"ח של ארגון זכויות אדם Human Rights Watch תיאר הוצאה להורג בתחילת מרץ, שבה חיילים רוסים אילצו חמישה גברים לכרוע ברך בצד הדרך ולמשוך את חולצותיהם מעל ראשיהם ואז ירו ​​בראשו של אחד מהם. "סביר להניח שיהיה קשה להוכיח בבית המשפט", אמר דיוויד שפר, מומחה למשפט בינלאומי ל'ניו יורק טיימס'. "הנסיבות אינן ידועות, מי הוציא אותם להורג, מי כבל את ידיהם, זה ידרוש חקירה מאוד קשה ומפורטת, זה שונה מאוד מהתקפה צבאית על עיר" אמר.

מחוקקים אמריקאים אמרו כי הדיווחים מבוצ'ה מצדיקים סיוע נוסף לאוקראינה, כאשר חלקם קראו לספק טילי קרקע-אוויר נוספים כדי לסייע לכוחות האוקראינים. "אנחנו צריכים לעשות יותר כדי לעזור לאוקראינה, ואנחנו צריכים לעשות מהר יותר", אמר הסנאטור רוב פורטמן, הרפובליקני מאוהיו.

ניו יורק טיימס יאיר לפיד בוצ'ה רצח עם פשעי מלחמה מלחמת אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד