ז' אייר התשפ"ד
15.05.2024
יוגש ערעור

איחוד האמירויות גזרה עונש מוות על ישראלית שהבריחה סמים

אזרחית ישראל נעצרה לפני כשנה באיחוד האמירויות וברשותה כמות גדולה של סם מסוכן. עורך דינה המקומי צפוי לערער על העונש הכבד | ממשרד החוץ נמסר: המקרה מטופל

איחוד האמירויות גזרה עונש מוות על ישראלית שהבריחה סמים
אולם בית משפט. אילוסטרציה צילום: unsplash

בית משפט באיחוד האמירויות גזר על ישראלית שנעצרה לפני שנה באיחוד האמירויות עם חצי ק"ג קוקאין גזר דין מוות. כך חושף היום איתמר אייכנר ב-ynet. מדובר בערבייה ישראלית שנעצרה ב-17 במרץ אשתקד, וטענה כי הסמים כלל לא שלה. עורך דינה המקומי צפוי להגיש ערעור, אך ככל הידוע במקרים רבים גזרי דין מוות אינם ממומשים, ומומרים בעונש מאסר כבד.

ממשרד החוץ נמסר כי "המקרה מוכר ואנו מטפלים בו באמצעות המחלקה לישראלים בחו"ל והנציגויות באמירויות".

לאחר 'הסכמי אברהם' ופתיחת השמיים לתעופה ישירה בין ישראל לאיחוד האמירויות, גורמים עבריינים רבים ניצלו את הפרצה וניסו להבריח חומרים אסורים למדינה בה מדיניות האכיפה מהחמורות בעולם, רק לפני כחצי שנה נעצר ישראלי בחשד להברחה הגדולה ביותר בדובאי, בהודעה של משטרת דובאי נאמר כי המשטרה "סיכלה לאחרונה מזימה של כנופיית פשע בינלאומית" מאורגנת שניסתה להבריח 123 קילוגרם של סם מסוכן לדובאי על ידי הסתרת הסם בתחתית מכולה על ספינת קירור שהגיעה ממדינה אסייתית.

הישראלי שנעצר אז באיחוד האמירויות הערביות, הוא חליל דסוקי, תושב לוד בן 31,  בחשד למעורבות בסחר בעשרות קילוגרמים של סמים. משטרת דובאי הציגה במסיבת עיתונאים 500 קילוגרמים של סם מסוג קוקאין בשווי מוערך של 135 מיליון דולר, שנתפסו במבצע המכונה "הסקורפיו", ושדסוקי חשוד במעורבות בניסיון הברחתם. לפי המשטרה, הוא הודה בביצוע העבירה.

משטרת דובאי אף פרסמה סרטון המתעד את המבצע, בו דסוקי נתפס "על חם" כשהגיע ברכב למחסן עם כלי עבודה שנרכשו כדי לפתוח מכולה בה הוסלקה כמות הסם העצומה. לפי משטרת דובאי, דסוקי חשוד כאיש הקשר עם כנופיית סמים בינלאומית, וכן המשטרה פעלה באמצעות מידע מודיעיני שהגיע לידיה. הם לא נקבו בשמו אלא רק מסרו שהוא "ממוצא מזרח תיכוני".

איחוד האמירויות הברחת סמים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד