ז' אייר התשפ"ד
15.05.2024
פיגוע חמישי בשבועיים

בתום התייעצות: בנט הורה על הזרמת כוחות גדולים לתל אביב

ראש הממשלה קיים הלילה התייעצות מיוחדת עם גורמי הביטחון בעקבות הפיגוע הרצחני הערב, בסיומה הוסכם על הזרמת כוחות גדולים מאוד לתל אביב

בתום התייעצות: בנט הורה על הזרמת כוחות גדולים לתל אביב
זירת הפיגוע בתל אביב צילום: נועם ריבקין פנטון, פלאש 90

ברקע חוסר הוודאות לגבי מקום הימצאו של המחבל שביצע את פיגוע הירי הקטלני בתל אביב, בו נרצחו שני צעירים, ראש הממשלה, נפתלי בנט, קיים לפני זמן קצר התייעצות ביטחונית בקריה וקיבל עדכונים אודות ההתפתחויות בשטח. בסיום הוחלט על הזרמת כוחות גדולים לת"א.

בהודעה הרשמית מלשכת רה"מ נמסר כי בדיון הוצגה השתלשלות האירועים בפיגוע שאירע הערב בתל אביב, וכן המאמצים הנעשים כעת בשטח לאיתור המחבל. כמו כן, נידון המשך הפעילות המבצעית של משטרת ישראל והשב"כ לשעות הקרובות. סוכם על המשך תגבור והזרמת כוחות בהיקפים גדולים לתל אביב.

בשיחה השתתפו שר הביטחון, השר לביטחון פנים, הרמטכ"ל, ראש השב"כ, מפכ"ל המשטרה, ראש המל"ל, המזכיר הצבאי ובכירים נוספים.

לפחות 15 בני אדם נפגעו בפיגוע ירי במרכז תל אביב. מותם של שניים מהם נקבע בבית החולים איכילוב שבעיר ומצבם של שישה מוגדר קשה. כוחות משטרה והצלה גדולים נמצאים במקום. הירי, שהחל ברחוב דיזינגוף בתל אביב, נמשך במשך דקות ארוכות באמצעות אקדח שהחזיק המפגע. שוטרים כיתרו מבנים מחשש שהמחבל שוהה בתוכם. במערכת הביטחון עדיין לא מכירים את זהות היורה.

באזור נערכות סריקות נרחבות של הימ"מ ויחידות משטרה מיוחדות, לצד כוחות צבא ושב"כ שעדיין זורמים לאזור. בשל הפיגוע, משרד התחבורה הורה להפסיק את התחבורה הציבורית במרכז תל אביב. המפכ"ל קיים הערכת מצב בזירה עם מפקד מחוז ת"א, מפקד מג"ב וראש אח"מ.

חלק מהנחיות המפכ"ל הן להמשיך בסריקות, להגיב במהירות לכל קריאת חירום ולחלק את רחובות תל אביב לאזורי סריקה של הכוחות. במקום למעלה מאלף שוטרים ולוחמי מג"ב שסורקים.

ראש הממשלה, נפתלי בנט מסר: "לילה קשה מאוד. ‏תנחומיי למשפחות הנרצחים ואני מתפלל לרפואתם השלמה של הפצועים. כוחות הביטחון נמצאים במרדף אחר המחבל שביצע את ההשתוללות הרצחנית הערב בתל אביב".

לדברי בנט, "‏היכן שהמחבל נמצא - אנחנו נגיע אליו. וכל מי שסייע לו בעקיפין או במישרין - ישלם מחיר".

נפתלי בנט פיגוע בתל אביב מתיחות ביטחונית מצוד מחבל נמלט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד