כ"ד אייר התשפ"ד
01.06.2024
גורמים רשמיים

פוטין עשוי להשתמש במלחמה כסיבה להתערב בפוליטיקה האמריקאית

נשיא רוסיה עשוי להשתמש בתמיכתו של הנשיא ביידן באוקראינה כסיבה להתערב בבחירות הקרובות בארה"ב, כך מעריכים גורמי מודיעין ארה"ב. אך סוכנויות מודיעין עדיין לא חשפו ראיות הקושרות את פוטין לניסיון כזה

פוטין עשוי להשתמש במלחמה כסיבה להתערב בפוליטיקה האמריקאית
ולדימיר פוטין וג'ו ביידן צילום: דוברות הקרמלין

מקורות מודיעין בארה"ב מעריכים, כי נשיא רוסיה ולדימיר פוטין עשוי לראות בתמיכת ארה"ב באוקראינה, עלבון כלפיו, מה שיספק לו תמריץ להתערב בבחירות בארה"ב שיתקיימו ב-2024.

לא ברור באילו מועמדים רוסיה עשויה לתמוך או כיצד הם יסייעו. דוברת מנהלת המודיעין הלאומי בארה"ב, אבריל היינס אמרה בסוף השבוע: "מנהלת המעקב נגד התערבות בבחירות שלנו ממשיכה להוביל את המאמצים של קהילת המודיעין נגד איומים זרים על הבחירות בארה"ב", אמרה. הדוברת סירבה להגיב על מה חושבים גורמי מודיעין על כוונותיו של פוטין. שגרירות רוסיה בוושינגטון לא הגיבה עד כה לדיווח.

ההערכות לכך מגיעות מכיוון שמערכת הבחירות בארה"ב כבר הניעה גלגלים. הנשיא לשעבר דונלד טראמפ הכחיש בתוקף דיווחים של גורמי מודיעין אמריקאים לפיהם רוסיה התערבה כדי לעזור לו בבחירות לנשיאות ב-2016 וב-2020.

המתיחות בין ארה"ב לרוסיה הגיעה לרמות שלא נראו מאז תום המלחמה הקרה. ממשל ביידן הגביר את התמיכה הצבאית באוקראינה וסייע בהטלת סנקציות גלובליות שפגעו בכלכלת רוסיה. מהלכים שנשיא רוסיה פוטין לא אוהב בכלל וזאת בלשון המעטה. קהילת המודיעין האמריקאית הגיעה למסקנה שהקרמלין השתמש בדיווחי חדשות מזויפות, התקפות סייבר ושיטות אחרות לפני הבחירות ב-2016 במאמץ לעזור לטראמפ, טענה שרוסיה הכחישה.

מלחמת אוקראינה רוסיה ג'ו ביידן ולדימיר פוטין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד