כ"ד אייר התשפ"ד
01.06.2024
"מבצע מיוחד"

הפוליטיקאי הפרו-רוסי שנמלט ממעצר בית, נעצר שוב

נשיא אוקראינה הודיע על תפיסת חבר-פרלמנט פרו-רוסי מובהק שמקורב לפוטין, האיש נמלט ממעצר בית, ונתפס אתמול מחדש. הוא נעצר על ידי הרשויות האוקראיניות לאחר שבועות של בריחה

הפוליטיקאי הפרו-רוסי שנמלט ממעצר בית, נעצר שוב
תפיסת ויקטור מדבדצ'וק צילום: מתוך הטלגרם של נשיא אוקראינה

נשיא אוקראינה, וולודימיר זלנסקי, הודיע על תפיסתו של ויקטור מדבדצ'וק, חבר-פרלמנט פרו-רוסי מקורב לולדימיר פוטין, בחודש מאי 2021 הוא הושם במעצר-בית, ונמלט. נשיא אוקראינה פרסם את תמונתו של איש העסקים ויקטור מדבדצ'וק באזיקים. מדבדצ'וק נתפס כבעל ברית מרכזי של פוטין על אדמת אוקראינה, לאחר ששימש בעבר כיו"ר המפלגה הפוליטית הפרו-קרמלין מהאופוזיציה "פלטפורמת החיים".

בתו של איש העסקים מקורבת מאד לפוטין. הרשויות באוקראינה הכניסו את מדבדצ'וק למעצר בית במאי האחרון בחשד לבגידה. אבל בפברואר השנה הוא נמלט. תמונה שפרסם זלנסקי, נראה מדבדצ'וק לובש מדי הסוואה עם סימנים אוקראינים. הנשיא לא מסר פרטים נוספים, רק ציין לשבח את סוכנות הביון של אוקראינה SBU ואמר כי הסוכנות ערכה "מבצע מיוחד".

ויקטור מדבדצ'וק, חבר-פרלמנט פרו-רוסי.

דוברו של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, דמיטרי פסקוב, אישר שראה את התמונה של מדבדצ'וק, אך הוסיף כי יש לקבוע את מקוריות התמונה לפני שהקרמלין יוכל לפרסם תגובה רשמית.

על רקע המעצר של חבר הפרלמנט. כוחות רוסים שואפים להשתלט על עיר הנמל מריופול בדרום-מזרח, שבה מתגוררים 400,000. בנוסף רוסיה מקווה לחבר את קרים הכבושה עם שטחים בדלנים הנתמכים על ידי מוסקבה בדונייצק ולוהנסק.

צבא אוקראינה אמר אתמול (שלישי), כי רוסיה תנסה לכבוש גם את פופאסנה, עיירה קטנה באזור לוהנסק שבמזרח אוקראינה ולפתוח משם בהתקפה על העיירה קורחובה. כוחות רוסים מתאספים כעת גם באזורי בלגורוד ווורונז' ברוסיה בגבול אוקראינה.

ויקטור מדבדצ'וק, חבר-פרלמנט פרו-רוסי.

צבא אוקראינה מלחמת אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד