י"ב אייר התשפ"ד
20.05.2024
"לא הייתה לנו ברירה"

פוטין מכנה את הפלישה לאוקראינה "טרגדיה"

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין כינה את המלחמה באוקראינה "טרגדיה", אך התעקש שלרוסיה "לא היתה ברירה" אלא לפלוש לשכנתה ממערב. פוטין גם אמר שלא ברור מתי תסתיים המלחמה. "המבצע הצבאי המיוחד" באוקראינה מתנהל כמתוכנן ויימשך עד להגשמת מטרותיו, אמר

פוטין מכנה את הפלישה לאוקראינה "טרגדיה"
ולדימיר פוטין צילום: פייסבוק רשמי

בשיחה עם עיתונאים לאחר פגישה במזרח רוסיה עם נשיא בלארוס אלכסנדר לוקשנקו, אמר נשיא רוסיה ולדימיר פוטין אתמול: "מה שקורה באוקראינה הוא טרגדיה, אין ספק בכך. אבל לא הייתה לנו ברירה. זה היה רק ​​עניין של זמן למתקפה מצד אוקראינה על רוסיה".

פוטין נסע למזרח הרחוק של רוסיה כדי להיפגש עם לוקשנקו, בעל ברית נאמן שתמך בנשיא רוסיה ובמלחמתו באוקראינה. שני המנהיגים דנו במלחמה במהלך הפגישה, כך דיווחה סוכנות הידיעות הרוסית טאס. סנקציות כלכליות שהוטלו על ארצו נכשלו, טען פוטין, וטען כי הכלכלה הרוסית יציבה למרות המהלומות.

פוטין אמר: "הסנקציות ומלחמת הבזק נגד רוסיה נכשלו, התעשייה והמערכות הפיננסיות של המדינה פועלות, אבל כמובן שיש כמה בעיות", אמר פוטין. "ברור שהכלכלה הרוסית יציבה. אבל בטווח הבינוני והארוך, הסיכונים עלולים לגדול. היריבים שלנו מתכננים להכפיל את פעילותם". לוקשנקו כינה את המלחמה "רגע מסוכן" עם המערב, והאשים את בריטניה וארצות הברית במיוחד. פוטין הודה לו על שעזר במשא ומתן עם אוקראינה אך אמר שהם הגיעו למבוי סתום, שבגללו הוא האשים את האוקראינים.

"קייב התרחקה מהסכמי איסטנבול, אז חזרנו למבוי סתום", אמר בהתייחסו למשא ומתן בעיר הטורקית בסוף החודש שעבר. "אתמול נאמר לי שהצד האוקראיני שינה משהו בעמדת המשא ומתן שלו. אני עדיין לא יודע את הפרטים", הוסיף.

פוטין גם אמר שלא ברור מתי תסתיים המלחמה. "המבצע הצבאי המיוחד" באוקראינה מתנהל כמתוכנן ויימשך עד להגשמת מטרותיו, אמר. "נפעל ברוגע, על פי התוכנית שהוצעה במקור על ידי המטה הכללי", אמר פוטין.

הצבא של בלארוס לא הצטרף למאבק באוקראינה, אבל חיילים רוסים התבססו בבלארוס עוד לפני תחילת המלחמה ופתחו במתקפה הקרקעית העיקרית שלהם לצפון אוקראינה ולכיוון קייב משטח בלארוס.

עם זאת, מאות פעילים פרו-דמוקרטיים מבלארוס הצטרפו למאבק באוקראינה נגד רוסיה - בהשראת ההצלחות של אוקראינה בשדה הקרב, הם נחושים לשאת את המומנטום הזה בחזרה לבלארוס כדי לסיים את שלטונו בן 28 השנים של לוקשנקו. מנהיגת האופוזיציה הבלארוסית הגולה, סבטלנה טיקאנובסקאיה, הייתה מתנגדת קולנית לפלישה ותייגה את ממשלתו של לוקשנקו כ"תוקפן שותף" במלחמת רוסיה.

ולדימיר פוטין מלחמת אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד